Podpora sociálních a emočních kompetencí dětí v MŠ: jak víme, že to funguje?

Vydáno: 9 minut čtení

Schola Empirica dlouhodobě podporuje pedagogy MŠ v rozvoji socio-emočních dovedností dětí pomocí metodiky Dobrý začátek, jež vychází z principů amerického programu Incredible Years. Metodika Dobrý začátek má prokázané efektivní výsledky v podpoře inkluzivního přístupu v prostředí MŠ (podpora pochopení mezi učiteli, rodiči a dětmi, odstranění komunikačních bariér, rozvoj porozumění a tolerance, přijímání odlišností) a podpoře sociálních, emočních a kognitivních dovedností u předškolních dětí.

Podpora sociálních a emočních kompetencí dětí v MŠ: jak víme, že to funguje?
Elge
Havrdová
Ph.D.
garantka
Mgr.
Kateřina
Michalová
metodička pro MŠ, Schola
Metodika představuje soubor strategií a aktivit, ktere uciteli pomahaji v nesnadnych vychovnych situacich a vedou k dlouhodobe zmene vzorcu chovani u deti v oblastech navazovani kontaktu, poznavani pocitu a emoci, reseni konfliktu, snizovani agresivniho chovani.
Mezi poslední úspěšné projekty organizace Schola Empirica bezesporu patří projekt „Centrakolegialni podpory v metodice socio-emocniho rozvoje predskolnich deti“, jež byl realizován od 1. 7. 2017 do 31. 12. 2021 v různých krajích ČR. Projekt se zameril na zalozeni site center MS, ktere budou dlouhodobe pracovat s metodikou Dobrý začátek a sirit ji mezi dalsi pedagogy MS a aktery ve vzdelavani ve svem regionu. Sit regionalnich ce

Související dokumenty

Pracovní situace

Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Role zřizovatele v pedagogické oblasti
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání - Doporučení veřejné ochránkyně práv
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Plány činnosti - srpen 2021
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Začínající učitelé
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Zákonný zástupce
Manuál krizové komunikace
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Organizace odborné praxe - směrnice
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)

Poradna

Akce v mateřské škole přes noc
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Míra vzdělávací povinnosti
Zdravotní průkaz
Lesní školka
Provoz MŠ
Sloučení škol
Zápis do MŠ
Předpoklad odborné kvalifikace pro pedagogickou činnost
Přijímací řízení - předčasné podávání žádostí
Počet dětí ve třídě MŠ II
Počet dětí ve třídě
Přijetí dítěte zaměstnance do MŠ
Přímá pedagogická činnost
Potvrzení o zdravotní způsobilosti od lékaře