Autoevaluace neboli sebepoznání v mateřské škole: Profesní zrcadlo pro náš růst

Vydáno: 10 minut čtení

Představte si, že stojíte před zrcadlem – ale místo svého odrazu vidíte obraz své pedagogické praxe. Jaký jste učitel, jaká jste učitelka? Jak si vedete? Co byste změnil/a, aby vaše práce byla ještě lepší? Autoevaluace v mateřské škole není jenom povinností, kterou je třeba splnit. Je to vzácná příležitost podívat se na sebe i svou praxi z nového úhlu pohledu. Nově vytvořený Nástroj profesního sebepoznání, dostupný na www.podporapedagoga.cz, může sloužit jako prostředek nejen ke zlepšení kvality vzdělávání, ale i k vašemu osobnímu růstu a zvýšení míry spokojenosti.

Autoevaluace neboli sebepoznání v mateřské škole: Profesní zrcadlo pro náš růst
Mgr.
Jana
Vožechová
Ph.D.
Pedagogicko-psychologická poradna STEP a Filozo cká fakulta
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=23323.jpg
Cesta k vytvoření moderního autoevaluačního nástroje v podobě online aplikace začala před čtyřmi lety, kdy jsme společně se zahraničními kolegy začali spolupracovat na efektivním řešení autoevaluace pedagogů v mateřských školách. Jak to tedy udělat, aby nás autoevaluace bavila, abychom se díky ní mohli rozvíjet, uvědomovat si nové skutečnosti o sobě samých? Věci, které nám předtím unikaly? Lze mít pro sebepoznání dokonce vášeň?
Naším cílem bylo vyvinout a do života uvést uživatelsky příjemný nástroj, který pedagogům v MŠ usnadní proces autoevaluace a jehož okamžité výsledky pro ně budou užitečné.
Autoevaluace je povinná. To, co je povinné, není často oblíbené. Změníme to?
Pro zjištění „nálady“ k tématu autoevaluace pedagogů jsme vytvořili krátký dotazník, který nám na jaře 2022 vyplnilo 53 účastníků (pedagogů MŠ) konference „Autoevaluace jako prostředek zlepšení předškolního vzdělávání“.
Analýza odpovědí b

Související dokumenty

Pracovní situace

Prohlubování kvalifikace pedagogických pracovníků
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Pojetí vzdělávání zaměstnanců
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Učící se komunity učitelů
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Rozvoj pedagogických pracovníků
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Autoevaluace
Podmínky požární ochrany v objektech mateřské školy
Hodnocení a evaluace
Cíle profesního učení
Kolektivní smlouva
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na SŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v ZUŠ

Poradna

Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Autoevaluace
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Míra vzdělávací povinnosti
Zdravotní průkaz

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů

Vyhlášky

15/2005 Sb. , kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy