Cílem článku je popsat podstatu novel některých právních předpisů, které byly publikovány ve Sbírce zákonů v srpnu roku 2019, a načrtnout jejich základní důsledky důležité pro činnost školských poradenských zařízení a škol zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona. Názorné předání těchto informací je podpořeno příklady a shrnujícími schématy.
Novely některých právních předpisů a jejich důsledky
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
právnička, specialistka na školskou legislativu, www.monikapuskinova.
Novely právních předpisů
V srpnu roku 2019 byly ve Sbírce zákonů zveřejněny novely některých právních předpisů, a to
*
nařízení vlády č. 195/2019 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 123/2018 Sb., o stanovení maximálního počtu hodin výuky financovaného ze státního rozpočtu pro základní školu, střední školu a konzervatoř zřizovanou krajem, obcí nebo svazkem obcí,
*
vyhláška č. 196/2019 Sb., kterou se mění některé vyhlášky v oblasti školství; uvedenou vyhláškou byly novelizovány následující vyhlášky:
–
vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání (dále jen „vyhláška č. 14/2005 Sb.“),
–
vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky (dále jen „vyhláška č. 48/2005 Sb.“),
–
vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání, v platném znění (dále jen „vyhláška č. 74/2005 Sb.“),
–
vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (dále jen „vyhláška č. 27/2016 Sb.“).