Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště - Příklad z praxe: začlenění žáka s OMJ

V předchozích dílech našeho seriálu jsme čtenářům představily jednotlivé oblasti nezbytné pro práci funkčního školního poradenského pracoviště (ŠPP). Nyní bychom jednotlivé kompetence a úkoly členů ŠPP ukázaly na konkrétní a reálné kazuistice. Popíšeme proces integrace žáka s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na prvním stupni základní školy a vysvětlíme si na konkrétním příkladu jednotlivé kompetence a role členů ŠPP.

Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště (5. část)
Příklad z praxe: začlenění žáka s OMJ
Mgr.
Irena
Trojanová
Ph.D.
Autorka blogu skolaroduzenskeho.cz, ředitelka ZŠ Bohumila Hrabala v Praze
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D., DBA
<

Související dokumenty

Pracovní situace

Doporučení pro ŠPZ k přístupu k ukrajinským dětem
Děti s odlišným mateřským jazykem a děti-cizinci v mateřské škole
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Činnosti zajišťované v „malotřídních“ školách
Novela maturitní vyhlášky
Novela školského zákona
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Co udělat s učitelem podporujícím Putina nebo šířícím proruské dezinformace?
Adaptační koordinátor
ČOSIV - odborná pomoc zdarma
Psychologická a psychoterapeutická pomoc cizincům postiženým válkou na Ukrajině
Právní předpisy týkající se žáků-cizinců
Kategorie cizinců v praxi škol
Děti, žáci, studenti – rodinní příslušníci občana EU
Děti, žáci, studenti ze třetích zemí
Žáci-cizinci v ZŠ
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Supervizní a intervizní činnost ve školském a školním poradenském systému

Poradna

IVP
Ochrana osobních údajů
Maturitní zkouška ukrajinského žáka ve školním roce 2024/2025
Uvádění jmen cizinců v matrice mateřské školy
Přijetí cizince do základní školy
Přestup žáka cizince

Články

Efektivní školní poradenské pracoviště v kontextu legislativních změn a celospolečenského vývoje pohledem Partnerství pro vzdělávání 2030+

Seriál

Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště - Příklad z praxe: začlenění žáka s OMJ
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště - Vzdělávání pracovníků školního poradenského pracoviště
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště - Spolupráce školního poradenského pracoviště s externími organizacemi a subjekty
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště - Interní spolupráce v rámci školního poradenského pracoviště
Jak budovat efektivní školní poradenské pracoviště - Rozdělení kompetencí a týmová spolupráce