Dítě z náhradní rodinné péče ve třídě? Nechtějme ho opravit, ale zkusme ho přijmout takové, jaké je

Vydáno: 10 minut čtení

Článek vznikl na základě rozhovoru s adoptivní maminkou o jejím synovi a jeho reálných zkušenostech ze školního prostředí a byl doplněn expertními názory odborníků Dobré rodiny, organizace věnující se náhradním rodinám po celé ČR.

Dítě z náhradní rodinné péče ve třídě? Nechtějme ho opravit, ale zkusme ho přijmout takové, jaké je
Aneb od podpory jednotlivců k fungujícímu kolektivu
Mgr.
Martina
Loutná
odborná pracovnice v Dobré rodině
Kterého z žáků byste
podle následujícího popisu
chtěli mít ve třídě, Petra, Matěje, nebo Eliáše?
Petr
je veselé, živé dítě, snadno se nadchne pro nové činnosti, proto jich za den vystřídá opravdu velkou paletu. Je komunikativní a společenský, potřebuje být v kontaktu s kamarády a sdílet s nimi své zážitky. Je iniciátorem mnoha nápadů.
Matěj
často vyrušuje a narušuje pracovní atmosféru ve třídě, což komplikuje práci nejen jemu, ale i ostatním spolužákům. Přestože ho opakovaně upozorňujeme na nevhodné chování, změny nevidíme žádné, ba naopak, jeho projevy a re