Jako učitelka jsem měla v rámci poznávání žáků výhodu svých předmětů - časová dotace matematiky a fyziky je poměrně veliká, učila jsem vždy jen několik tříd a žáky jsem si snadno zapamatovala. Funkci zástupkyně ředitele jsem zastávala na malé škole s méně než 200 žáky, i tam jsem měla o dětech poměrně dobrý přehled. Když jsem začínala ve funkci ředitelky školy, měla naše škola 400 žáků. Dnes je to téměř 900 žáků a mít o nich přehled, je už je velmi obtížné. Proto je důležité vytvářet efektivní cesty, které mě k jednotlivým dětem dovedou.
N
ejblíže dětem jsou třídní učitelé. Jsou to právě oni, kdo poznají, co jednotliví žáci potřebují a jak jim škola, potažmo vedení školy v čele se mnou, může pomoci. Z hlediska rozpoznání „osobních“ potřeb žáků proto kladu důraz na správný
výběr třídních učitelů
. Konkrétně tak, že pokud má dojít k předání třídy jinému třídnímu učiteli (u nás se třídní učitelé obvykle mění po druhém a čtvrtém, popř. pátém ročníku), domluvím se s kolegy na hospitac