V jaké rovině učitelé ovlivňují na výsledky žáků: zjištění z modulu TALIS-PISA link

Vydáno:

V roce 2018 se poprvé v tomtéž roce uskutečnila mezinárodní šetření TALIS a PISA. Česká republika využila možnosti synergie a díky zapojení stejných škol do obou šetření propojuje modul TALIS-PISA link informace o výsledcích žáků v PISA 2018 se zjištěními TALIS 2018 o zkušenostech, názorech a postojích učitelů a ředitelů. Realizátorem obou šetření je v České republice Česká školní inspekce a vybraná zjištění z modulu TALIS-PISA link přináší tento článek.

Šetření TALIS umožňuje sledovat a vyhodnocovat podmínky, které učitelé a ředitelé škol pro svou práci mají, a využívat zjištění pro zlepšování podpory jejich náročné práce. Zjištění k modulu TALIS-PISA link rozšiřují dosavadní poznatky TALIS a PISA tím, že poukazují na faktory, které na úrovni učitele a školy nejvíce ovlivňují výsledky žáků, spokojenost žáků a jejich postoje ke škole. Zjištění z modulu rozšiřují také dosavadní poznatky z TALIS pro úroveň druhého stupně základní školy a nižších ročníků víceletého gymnázia o zkušenosti, názory a postoje učitelů z jednotlivých druhů škol navštěvovaných v České republice patnáctiletými žáky.
Podle zjištění TALIS-PISA link patnáctiletí
žáci
v Českérepublice

Související dokumenty

Pracovní situace

Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Nastavení strategie výuky na dálku
Bezplatné poskytování učebnic
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Strategické řízení a plánování v digitální škole

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Výuka Aj
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon