Společnost, pedagogika a gender

Gender. Genderová rovnost. Genderové stereotypy. Slova a slovní spojení, která se v současnosti stávají čím dál více mediálně probíranými. Je ale důležité se o nich bavit na půdě školy?
Společnost, pedagogika a gender
MgA. Bc.
Eva
Lukešová
NORA, o.p.s.
Bc.
Dagmar
Matulíková
NORA, o.p.s.
Bc.
Kristýna
Kaymak Minaříková
NORA, o.p.s.
Odpověď zní: Určitě ano! Škola je totiž prostředím, v němž se stáváme dívkami a chlapci, potažmo muži a ženami1). Gender se ve škole promítá do většiny interakcí, a to jak mezi vyučujícími a studujícími, tak i mezi vyučujícími či studujícími navzájem. Nejenže se dostává do každodenních více či méně nevýznamných rozhovorů, může dokonce ovlivnit celý budoucí život některého ze žáků či žák

Související dokumenty

Pracovní situace

Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Bílá kniha
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Výuka Aj
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon