Po malých krocích ke zvolenému cíli

Vydáno:

V minulém článku jsme se naučili používat techniku „balance wheel“ (kruhu rovnováhy) pro definování klíčové oblasti, na kterou se chceme zaměřit a kterou chceme zlepšit. Máme rozhodnuto, máme cíl, víme, kam se chceme dostat a co chceme udělat. Ale najednou nás zachvátí zvláštní strnulost a vůbec se nám nic dělat nechce, cíl se zdá být moc velký a těžko dosažitelný, změny náročné a už dopředu se cítíme vyčerpaní. Existuje malý trik, jak tyto pocity překonat a k cíli úspěšně vykročit – říká se mu KAIZEN.

„Cesta, která má tisíce mil, musí začít prvním krokem.“ Lao‘C

Při vykročení k cíli nebo změně totiž musíme překonat problém, který nám způsobuje sám náš mozek a jeho obavy ze změny. Mozek prošel roky lidské evoluce, měnil se a vyvíjel. Nyní máme v podstatě tři rozdílné mozky, které spolu musí koexistovat a které svému majiteli občas dávají protikladné informace. Nejstarší mozkový kmen je zodpovědný za základní instinkty. O něco mladší část nazvaná limbický systém řídí především emoce, hodnotí a posuzuje okolí a obsahuje amygdalu, která spouští v případě nebezpečí

Související dokumenty

Pracovní situace

Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Rozvoj pedagogických pracovníků
Jaké jsou právní vztahy mezi státními a samosprávnými orgány jako zřizovateli a školami a školskými zařízeními?
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Nastavení strategie výuky na dálku
Bezplatné poskytování učebnic
Komunikační strategie školy - šablony
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Datové schránky pro školy
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon