Mysleme na to, že konečným příjemcem DVPP je žák

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) realizovaný Národním pedagogickým institutem (NPI) přináší přímou podporu pedagogům, a to nejen těm zkušeným, ale i začínajícím a dále pedagogům ve vedení škol. Mezi nejvýznamnější formy přímé podpory patří například metodické kabinety, workshopy a webináře, podpora škol se začínajícími učiteli nebo nejrůznější odborné konference a odborné panely. Na financování projektu SYPO se podílí EU.

Zatím poslední, v pořadí již osmý, odborný panel na téma „
Další vzdělávání pedagogických pracovníků jako inspirativní výzva pro vedení škol
“ se konal 10. 2. 2021 a projekt SYPO ho připravil ve spolupráci s projektem České školní inspekce Komplexní systém hodnocení (dále jen „KSH“). Došlo tak k propojení dvou významných systémových individuálních projektů (IPs), a to v tématu kvality DVPP a profesního rozvoje pedagogických pracovníků. Cílem panelu bylo z hlediska projektu KSH poprvé veřejnosti představit a diskutovat vybrané „
Příklady inspirativní praxe
“, které byly vytvořeny pro jednotlivá kritéria kvalitní školy ČŠI. Pro účely odborného panelu byly vzhledem k tématu vybrány Příklady inspirativní praxe vztažené ke kritériím 2.31) a 3.52). Z hlediska projektu SYPO šlo o představení a následnou diskusi k probíhajícímu nastavení nové klíčové aktivity, která má svými výstupy podpořit právě oblast kvality DVPP.
V rámci této klíčové aktivity by problematika kvality DVPP měla být řešena jak z hlediska MŠMT a vzdělávacích institucí, tak i z hlediska samotných škol. Na straně škol lze kvalitu DVPP pojímat i jako „výtěžnost“ DVPP, tedy to, jak se škole „vyplatí“ finanční a časová investice do dalšího vzdělávání učitelů. Za účelem podpory tohoto pojetí kvality byly v projektu SYPO pojmenovány
čtyři základní fáze DVPP
:
*
identifikace vzdělávacích potřeb,
*
vzdělávací akce,
*
přenos do praxe a
*
reálný dopad na výuku a žáky.
Tyto fáze DVPP se pak staly základní strukturou pro diskuze během odborného panelu nad Příklady inspirativní praxe.
Inspirativní online průvodce systémovým přístupem k DVPP ve škole
Klíčovým pojmem je pro nás již zmíněná
výtěžnost DVPP
. Z hlediska škol ji považujeme za hlavní znak kvality DVPP. Jedná se o trochu jiný úhel pohledu než tradiční odvozování kvality DVPP od kvality navštíveného semináře. Vycházíme z otázky: Kdo je

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon