Počítačové programy a možnost jejich využití pro modelování podpory porozumění ve výuce (ZŠ) - 2. díl

Vydáno: 7 minut čtení

Předchozí, úvodní náhled do problematiky nám nastínil šíři a komplexnost obtíží žáků s vývojovou poruchou jazyka – vývojovou dysfázií – ve výuce, akcentoval obtíže a situace, se kterými se tito žáci denně potýkají a které mají velmi často také přesah mimo proces vzdělávání a zasahují mnohem širší rámec s dopadem do osobního života. V textu níže bych ráda osvětlila jen něco málo z možných přístupů a strategií, které lze využít k podpoře a usnadnění inkluzivního vzdělávacího procesu žáků s vývojovou dysfázií.

Počítačové programy a možnost jejich využití pro modelování podpory porozumění ve výuce (ZŠ) – 2. díl
PhDr.
Veronika
Včelíková
Ph.D.
členka výkonného výboru Asociace logopedů ve školství, z. s.; speciální pedagog ve speciálně pedagogickém centru pro vady řeči a krajský koordinátor logopedické péče
Inkluze, vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií a digitální technologie
Využívání digitálních nástrojů k usnadnění osvojování jazykových kompetencí, čtení a psaní zatím není rozšířeno ve všec

Související dokumenty

Pracovní situace

Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Řízení změny
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
IVP v praxi školních a školských poradenských pracovníků (se zaměřením pro podporu žáků s mentálním postižením)
Zákonný zástupce
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Řízení distanční výuky
Úvod do formativního hodnocení

Poradna

Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí

Články

Počítačové programy a možnost jejich využití pro modelování podpory porozumění ve výuce (ZŠ). 1. díl: Úvodní náhled do problematiky