Efektivní a smysluplné využití virtuálního co-teachingu (3. část)

Vydáno: 10 minut čtení

V prvním a druhém díle našeho miniseriálu nejen o virtuálním co-teachingu jsme se společně seznámili s metodou jako takovou a prošli si její výhody a nevýhody, možnosti a bariéry. Nyní nás čeká už konkrétně virtuální co-teaching a podíváme se na situace, při kterých se vyloženě hodí a kdy nám může pomoci vyřešit i některé obtíže – třeba když nám chybí rodilí mluvčí.

Efektivní a smysluplné využití virtuálního co-teachingu (3. část)
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D.
katedra andragogiky a managementu vzdělávání, Pedagogická fakulta UK
Při splnění základních předpokladů (Veteška et al., 2020; Kursch a Veteška, 2021) se virtuální co-teaching může směle zařadit mezi efektivní výukové metody na stejné úrovni efektivity, jakou umožňuje klasický co-teaching. Zároveň přináší virtuální prostředí celou řadu výhod, které fyzický svět nemá, například:
1.
Metoda odstraňuje bariéry v podobě vzdáleností (virtuální učitel může být z jiného města, okresu, jiné školy i ze zahraničí – zde se nabízí třeba rodilý mluvčí při výuce jazyků).
2.
Metoda umožňuje zahrnout neučitelské profese, např. odborníky z praxe, vědce, praktiky či studenty, což vede k snadnému prolínání teorie a

Související dokumenty

Pracovní situace

Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Začínající učitelé
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Kvalitní škola musí mít kvalitní web. Ale jak na to?
Hospitace
Používání učebnic v základní a střední škole
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Oblasti plánování zaměstnanců
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Organizace odborné praxe - směrnice
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)

Poradna

Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Online výuka
Prodloužení zkušební doby
Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Odpolední vyučování 1. stupeň
Tandemová výuka

Články

Virtuální co-teaching aneb Tandemová výuka jiným způsobem - miniseriál. Seznámení s co-teachingem a jeho virtuální verzí (1. část)
Výhody a nevýhody aneb Budeme se do co-teachingu vůbec pouštět? (2. část)