Efektivní a smysluplné využití virtuálního co-teachingu (3. část)

Vydáno: 10 minut čtení

V prvním a druhém díle našeho miniseriálu nejen o virtuálním co-teachingu jsme se společně seznámili s metodou jako takovou a prošli si její výhody a nevýhody, možnosti a bariéry. Nyní nás čeká už konkrétně virtuální co-teaching a podíváme se na situace, při kterých se vyloženě hodí a kdy nám může pomoci vyřešit i některé obtíže – třeba když nám chybí rodilí mluvčí.

Efektivní a smysluplné využití virtuálního co-teachingu (3. část)
Mgr.
Zuzana
Svobodová
Ph.D.
katedra andragogiky a managementu vzdělávání, Pedagogická fakulta UK
Při splnění základních předpokladů (Veteška et al., 2020; Kursch a Veteška, 2021) se virtuální co-teaching může směle zařadit mezi efektivní výukové metody na stejné úrovni efektivity, jakou umožňuje klasický co-teaching. Zároveň přináší virtuální prostředí celou řadu výhod, které fyzický svět nemá, například:
1.
Metoda odstraňuje bariéry v podobě vzdáleností (virtuální učitel může být z jiného města, okresu, jiné školy i ze zahraničí – zde se nabízí třeba rodilý mluvčí při výuce jazyků).
2.
Metoda umožňuje zahrnout neučitelské profese, např. odborníky z praxe, vědce, praktiky či studenty, což vede k snadnému prolínání teorie a

Související dokumenty

Pracovní situace

Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Začínající učitelé
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Kvalitní škola musí mít kvalitní web. Ale jak na to?
Hospitace
Kariérové poradenství
Oblasti plánování zaměstnanců
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Vztah rodičů a školy pohledem práva
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Organizace odborné praxe - směrnice
Zákonný zástupce
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování
Spolupráce rodiny a školy
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu

Poradna

Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Prodloužení zkušební doby
Odpolední vyučování 1. stupeň
Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Tandemová výuka
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Online výuka

Články

Virtuální co-teaching aneb Tandemová výuka jiným způsobem - miniseriál. Seznámení s co-teachingem a jeho virtuální verzí (1. část)
Výhody a nevýhody aneb Budeme se do co-teachingu vůbec pouštět? (2. část)