Kodifikace školského logopeda v novele zákona o pedagogických pracovnících je deklarací kvality a odbornosti

Vydáno: 10 minut čtení

Logopedickou péči potřebujeme včasnou, kvalitní a dostupnou, a to napříč všemi věkovými kategoriemi i dotčenými rezorty. Potřeba dobré logopedické péče je velmi vysoká v každém věku i čase, nicméně ve školském rezortu – s ohledem na naplnění potřeb dětí a žáků předškolních zařízení, základních a středních škol – je požadavek dostupné kvalitní logopedické péče možná ještě o kousek vyšší a intenzivnější.

Kodifikace školského logopeda v novele zákona o pedagogických pracovnících je deklarací kvality a odbornosti
PhDr.
Veronika
Včelíková
Ph.D.
členka výkonného výboru
V důsledku
neustále se zvyšujících nároků na zajišťování kvalitní komplexní logopedické intervence
v celé nezbytné šíři bylo žádoucí začít již v dávné minulosti postupně budovat rozsáhlý a komplexně pojatý přístup školské logopedické intervence, na kterém participují odborníci různé úrovně, vzdělání i kompetencí.
Komplexní logopedicko-intervenční (týmový) přístup vyžaduje správnou a včasnou identifikaci i pojmenování konkrétního narušení komunikačních schopností, často různorodé etiologie, na kterou se navíc váží další velmi specifické faktory, jako jsou např. komorbidní odchylky s nespočtem dalších obtíží neurovývojového charakteru, které je nezbytné u daného jedince nejen včas odhalit, správně identifikovat, ale také vhodně a kvalitně

Související dokumenty

Pracovní situace

Navýšení příspěvku prvňáčkům
Nákup potravin do školských stravovacích zařízení ve světle připravované
Novela školského zákona
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Pravidla rozpočtové odpovědnosti
Platby za pomůcky v MŠ
Novela maturitní vyhlášky
Bezplatné poskytování učebnic
První kroky při vymáhání dlužného školného
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Daňové povinnosti související s účetní závěrkou
Požadavky na vedení účetnictví
Vnitřní směrnice o provedení inventarizace
Prominutí, snížení úplaty za předškolní vzdělávání
Shrnutí základních legislativních změn ovlivňujících činnost škol a školských zařízení ve školním roce 2017/2018
Odpovědnost pedagogů MŠ podle aktuální právní úpravy
Sazebník úhrad podle zákona č. 106/1999 Sb.
Shrnutí změn školského zákona k 1. 9. 2015
Jak „číst“ nový občanský zákoník – povaha jeho právních norem

Poradna

Jmenování ředitele
FKSP
ONIV
Dotace
Pracovní sešity
FKSP
FKSP
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Cestovní náklady v případě cesty na soutěž - odborná poradna, odpověď na dotaz
Zahraniční výjezd ředitele školy - odborná poradna, odpověď na dotaz
Cestovní náhrady při cestě na školení - odborná poradna, odpověď na dotaz
Čipy ve školní jídelně - odborná poradna, odpověď na dotaz
FKSP a Flexi passy
Volby do školské rady
Dohoda o výkonu práce z domova
Úplata za zájmové vzdělávání
Směrnice
Pracovní náplň
Nekomunikace
Zřizovatel

Zákony

563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
183/2023 Sb. , kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů