Jak rozpoznat a řešit krizové situace ve škole. 1. část - Co je krize a jak ji rozpoznat

Vydáno: 7 minut čtení

Současná doba, změny ve společnosti a v rodinách našich žáků, to vše přináší čím dál častěji do škol situace, o kterých můžeme hovořit jako o náročných nebo krizových. Jsou doprovázeny akutním a výrazným zhoršením psychického stavu žáka nebo je ohroženo jeho bezpečí. Mnohdy tyto situace vyžadují náročná řešení a zapojení externích institucí – OSPOD, Policie ČR, DKC, SVP, PPP aj. Pedagogové tak čelí náročným situacím, které dříve nezažívali a na které nejsou připraveni, protože krizová intervence a práce s žákem s psychickými problémy není běžnou součástí jejich vzdělávání. Přibývají také problémové a konfliktní situace v komunikaci s rodiči.

Jak rozpoznat a řešit krizové situace ve škole
1. část – Co je krize a jak ji rozpoznat
Mgr.
Jana
Březinová
psychoterapeutka, supervizorka a lektorka vzdělávacích programů v oblasti
Právem vyvstávají otázky týkající se role školy jako instituce a role pedagoga: kde jsou naše
kompetence
, jak správně poskytnout tzv. první psycho-sociální pomoc? J

Související dokumenty

Pracovní situace

Syndrom vyhoření a jeho prevence
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Jednání výchovné komise
Školní psycholog na střední škole
Adaptační kurzy
Školní metodik prevence
Mezioborová spolupráce při ochraně dětí ohrožených syndromem CAN
Zvyšování psychické odolnosti pedagogů
Adaptační koordinátor
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Jak postupovat v případě konfliktních situací ve škole
Jak komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby (rodiče)
Manuál krizové komunikace
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže

Články

Jak rozpoznat a řešit krizové situace ve škole. 2. část - Krize v kontextu problémového chování
Jak rozpoznat a řešit krizové situace ve škole. 3. část - Krize v kontextu sebevražedného jednání a sebepoškozování

Zákony

455/1991 Sb. o živnostenském podnikání (živnostenský zákon)