V dnešní školní třídě se čím dál více dbá na sociální a emocionální zdraví žáků nad rámec prostého rozvoje kognitivních schopností a znalostí. Proto je měření školního klimatu důležitým tématem, které se stává předmětem mnoha školních šetření.
Inovace měření školního klimatu a prevence sociálně-patologických jevů: nástroj YoungLink
Dušan
Brabec
zakladatel
Tomáš
Lintner
výzkumník v SYRI a MUNI;
Adam
Klocek
výzkumník v oblasti psychologie a psychometrie; Akademie věd ČR
Zdravé školní klima přispívá k dobrým vztahům mezi žáky i učiteli, snižuje riziko šikany a podporuje lepší školní výkon, duševní zdraví a celkovou psychologickou adaptaci. Naopak nezdravé klima může vést k sociální izolaci, agresi a šikaně (Aldridge a McChesney, 2018). Měření školního klimatu poskytuje školám důležité informace o vztazích ve třídách a umožňuje jim reagovat na vznikající problémy dříve, než se stanou vážnými (Wang a Degol, 2016).