Učitel a hybridní výuka

Vydáno:

V souvislosti s opatřeními proti nemoci covid-19 se stává otázka výuky „na dálku“ pro naši společnost klíčovou. Zajištění kvalitní výuky (interakce učitele a žáka) a aktivního učení žáků (individuální činnosti žáků) se neobejde bez kompetentního učitele vybaveného mnoha nezbytnými dovednostmi. Základem celého procesu je dobře promyšlená flexibilní organizace výuky a školního roku.

Učitel a hybridní výuka
Dobrým příkladem tohoto trendu je modulární program Yes, I Do, který v osmi středních školách Moravskoslezského kraje realizuje již druhým rokem Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Nový Jičín ve spolupráci s Open Agency. Jeho cílem je lépe připravit žáky na úspěšný a samostatný život zvýšením jejich znalosti odborné angličtiny. Prakticky to znamená připravit školy a desítky učitelů na hybridní výuku, vnést do škol změnu obsahu a postupů výuky odborných cizích jazyků a sdílet zkušenosti s online učením mezi zapojenými školami.
Výuka je interakce učitele a žáka
Hybridní výuka spojuje prvky tradiční prezenční výuky ve třídě a výuky prostřednictvím informačních a komunikačních technologií. Částečně probíhala i před pandemií covid-19, ale ve školách se jí nevěnovalo tolik pozornosti jako dnes. Nové možnosti komunikace mezi žáky, mezi žáky

Související dokumenty

Pracovní situace

Virtuální hospitace: cesta k lepší škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Pracovní volno a očkování proti COVID-19
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Nahrávání pedagogů ve vyučování
Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Zpřístupňování osobních údajů učitelů na webových stránkách školy
Zkušenosti s uzavřením škol i distančním vzděláváním
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Jak má postupovat ředitel školy v případě, že učitel odmítne nosit roušku?
Covid-19 jako nemoc z povolání
Může ředitel nařídit učitelům, aby se nechali očkovat proti covid-19?
Osobně, na dálku, nebo kombinovaně: Jak je to s poradami během koronaviru?
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Kdo nese odpovědnost, pokud se při testování podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví něco pokazí?
Reakce na vzorový dopis rodičů školám od advokátky Jany Zwyrtek-Hamplové
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Informace k mimořádnému opatření Ministerstva zdravotnictví k provozu škol od 1. do 10. září 2021 v souvislosti s pandemií covid-19

Poradna

Online výuka
Provoz MŠ
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Vracení úplaty
Platová třída
Odměna za očkování
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Pracovní náplň
FKSP a proplácení ochranných pomůcek
FKSP a očkování
Prodloužení zkušební doby
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič