Můžeme se inspirovat při modelování středních článků řízení (podpory) školskými úřady? - 3. část

Vydáno: 8 minut čtení
Jak školské úřady podporovaly pedagogické řízení škol
I v decentralizovaných systémech bývá hlavní zodpovědnost za kvalitu vzdělávání v centrální úrovni a ve škole. Takto se odpovědnost vyvíjela v postupně decentralizovaném českém školství, avšak žádná z institucí (včetně samosprávných) neměla tuto odpovědnost explicitně přidělenu a kvalita vzdělávání také nebyla v dokumentech definována. Za této situace by musel fungovat systém kolektivní zodpovědnosti, známý ze zemí se systémem školství budovaným zdola. Takový zde nebyl, takže se spíše uplatnil systém kolektivní nezodpovědnosti a kvalita vzdělávání byla ponechána na iniciativě a kvalitě realizátorů.
Legislativa
(zákon o státní správěa samosprávě ve školství, dále ZSSSŠ) snad nejméně vyžadovala zmíněnou spoluzodpovědnost právě u školských úřadu (dále ŠÚ). Tyto státní dekoncentráty měly přijímat opatření na základě výsledků školní inspekce a předkládat okresnímu shromáždění každoročně ke schválení zprávu o stavu koncepce a rozvoje sítě předškolních zaří

Související dokumenty

Pracovní situace

Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Bílá kniha
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Vzdělávání koordinátorů EV

Poradna

Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026

Články

Můžeme se inspirovat při modelování středních článků řízení (podpory) školskými úřady? - 1. část
Můžeme se inspirovat při modelování středních článků řízení (podpory) školskými úřady? - 2. část
Můžeme se inspirovat při modelování středních článků řízení (podpory) školskými úřady? - 4. část
Můžeme se inspirovat při modelování středních článků řízení (podpory) školskými úřady? - 5. část