Vláda ve Strategii vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+ vytyčila rozdělení výstupů na jádrové a rozvíjející jako jedno z opatření při revizích rámcových vzdělávacích programů.
Jádrové a rozvíjející výstupy a legislativa
Mgr.
Jan
Kaczor
právník pro
Mgr.
Alice
Kubů Frýbová
advokátka se specializací na
„Mezi očekávanými výstupy RVP budou odlišeny takzvané jádrové výstupy, definující společné minimum pro všechny žáky, a výstupy rozvíjející, které budou podkladem pro individualizaci vzdělávání všech dle jejich předpokladů a zájmů a umožňující účinnou podporu talentovaných a nadaných žáků
,“
uvádí Strategie. Jakkoli se rozdělení, zdá se, týká všech oborů vzdělání, v současnosti přišlo téma na přetřes z důvodu revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Je takový závazek v souladu s právními předpisy? Jaké příležitosti a rizika se váží s jeho uvedením do praxe?Koncepce vzdělávacích programů dle školského zákona
Jelikož má nová úprava