• Oblíbené
  • Poznámka

Informace k plánovanému zrušení klasifikace v 1. a 2. ročníku ZŠ

Vydáno: 6 minut čtení

V celém prvním vzdělávacím období, zejména v 1. a 2. ročníku, působí hodnocení známkou na žáky jako kontro ­verzní faktor – buď je demotivující, nebo v případě, že se jedná o motivaci kladnou, jde o nevhodnou tzv. vnější motivaci. Její důsledky se projeví naplno následně ve vyšších ročnících jako závislost na vnější motivaci a také v negativních postojích žáků ke škole. Hodnocení známkou (klasifikace) bez dalšího doplňujícího hodnocení zároveň kom­plikuje důsledné sledování individuálního pokroku každého žáka. Ministerstvo školství proto chce způsob hodnocení změnit. Tento záměr několikrát veřejně prezentovalo a postupně se o něm začíná stále více mluvit, což vítáme. Zároveň se však objevují různé zkreslené informace, které rádi uvedeme na pravou míru.

Informace k plánovanému zrušení klasifikace v 1. a 2. ročníku ZŠ
PaedDr.
Michal
Černý
ředitel odboru předškolního a základního vzdělávání MŠMT ČR
Rozhodnutí o změnách v hodnocení žáků má svůj základ již v textu Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+, kde je na několika místech deklarována podpora formativnímu hodnocení. Konkrétní opatření, tedy zrušení klasifikace čili hod

Sdílení dokumentu

Poznámka k dokumentu