ICT - strana 4

  • Článek
Softwarové společnosti Gordic a VIS Plzeň se dohodly na spolupráci v oblasti digitalizace veřejné správy a vzájemné podpoře. Tento významný krok stvrdili jednatelé Jaromír Řezáč za společnost Gordic a Vladimír Bureš za VIS Plzeň společným podpisem memoranda. Setkání proběhlo v nových prostorách pražské centrály Gordic.
Vydáno: 13. 06. 2023
  • Článek
Umělá inteligence (tedy AI) je fenomén současné doby. Ona není tak úplně nová, ale od představení chatu GPT se o ní diskutuje neustále. Odpůrci navrhují ji zakázat, příznivci vychvalují její výhody, občas se objevují vtipné historické narážky - třeba na pradávný protest matematiků vůči kalkulačkám. Ať už na ni máme jakýkoli názor, je tu a nám nezbývá nic jiného, než abychom se vyrovnali nejen s existencí chatu GPT, ale i s tím, že AI postupně vstoupí do dalších a dalších nástrojů, které dnes používáme. Pojďme se podívat, jak s ní můžeme smysluplně spolupracovat, aby byla dobrým sluhou a nestal se z ní zlý pán.
Vydáno: 13. 06. 2023
  • Článek
Tým vědců z katedry obecné lingvistiky a katedry asijských studií Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci přišel s technologií umožňující automatické profilování osob. Její využití ale sahá mnohem dál. Dan Faltýnek, Martina Benešová, Ondřej Kučera a Vladimír Matlach sbírají za své dílo řadu uznání, vynález si patentovali u amerického patentového úřadu a zveřejnila ho také Světová organizace duševního vlastnictví. S prvními dvěma ze čtveřice autorů jsme si povídali o tom, kde všude jde unikátní software díky umělé inteligenci použít.
Vydáno: 13. 06. 2023
  • Článek
Změny za období květen 2023 PhDr. Mgr. Monika Puškinová Ph.D. specialista na školskou legislativu;www.monikapuskinova.cz Sbírka zákonů Zdroj: www.mvcr.cz Vyhláška č. 102/2023 Sb., kterou se mění vyhláška č. 101/2022 Sb., o...
  • Článek
Ve Speciálu pro MŠ 6/2022 jste se mohli dočíst o projektu Kyberpohádky. Od té doby jsme nejen dokončili pilotní projekt, do kterého se zapojilo 11 mateřských škol z celé České republiky, ale zorganizovali jsme i několik setkání pro děti a učitele a dokončili další metodické listy pro práci s Kyberpohádkami.
Vydáno: 23. 05. 2023
  • Článek
Od konce loňského roku se umělá inteligence (AI) stala jedním z hlavních témat v médiích, hovorech mezi známými i ve vědeckých publikacích. Od prvotního nadšení s aplikací ChatGPT se obecné povědomí začíná překlápět do mírných obav. Dokonce podle nedávného průzkumu má 25 % respondentů zároveň očekávání i obavy.
Vydáno: 23. 05. 2023
  • Článek
Důležitá otázka pro ředitele školy: Jaké hledat technologie, abychom v informační bezpečnosti účinně pokryli to podstatné?
Vydáno: 23. 05. 2023
  • Článek
Od května 2023 se rozšířila podpora pro školy při zavádění revize RVP v informatické a digitální oblasti o možnost individuálních konzultací s krajskými ICT metodiky – KIM, a to např. v tématech efektivního zapojování technologií do výuky, využívání výukových programů, aplikací a dalších vzdělávacích zdrojů přispívajících k rozvíjení digitálních kompetencí pedagogů, potažmo žáků.
Vydáno: 23. 05. 2023
  • Článek
Články s metodikami a inspiracemi do výuky patří k formám podpory, které vítají jak školy, jež se připravují na výuku nové informatiky a začlenění digitálních kompetencí, tak ty, které podle revidovaného RVP v informatické a digitální oblasti už učí.
Vydáno: 18. 05. 2023
  • Článek
Zruč nad Sázavou má pět tisíc obyvatel. Až se ale budou zdejší děti hlásit o práci, čeká je proti mnohým vrstevníkům značně výhodnější pozice. Díky místní „základce“ totiž tráví výuku často s iPadem v ruce a s roboty kroužícími mezi lavicemi. Jednou ze zdejších digitálních hybatelek je Hana Nešporová Myslivcová. Učitelka matematiky, občanské výchovy a informatiky (t. č. na mateřské dovolené) vypráví o svých oblíbených aplikacích i o tom, jak si zručská škola cestu k robotům hledala.
Vydáno: 18. 05. 2023
  • Článek
Není dne, abychom se na síti nesetkali s případy úniků dat… a následně financí. Nejde jen o jednotlivce, naivní a opuštěné dámy, ale dnes již i o zkušené ředitele i ředitelky různých firem, podnikatele, privátní lékaře, ale samozřejmě i vedení škol.
Vydáno: 19. 04. 2023
  • Článek
Softwarové společnosti Gordic a VIS Plzeň se dohodly na spolupráci v oblasti digitalizace veřejné správy a vzájemné podpoře. Tento významný krok stvrdili jednatelé Jaromír Řezáč za společnost Gordic a Vladimír Bureš za VIS Plzeň společným podpisem memoranda. Setkání proběhlo ve čtvrtek 9. března v nových prostorách pražské centrály Gordic.
Vydáno: 19. 04. 2023
  • Článek
Čtvrtá důležitá otázka pro ředitele školy: Jak se můžeme bránit hackerským útokům a jejich dopadům?
Vydáno: 19. 04. 2023
  • Článek
Už několik let máme k dispozici český překlad Evropského rámce digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu i online nástroj Učitel21, který má pomoci učitelům ohodnotit vlastní digitální kompetence a lépe nasměrovat svůj další rozvoj. Letos vydal Národní pedagogický institut ČR publikaci Michala Černého DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi, který tento rámec významně přibližuje každodenní práci pedagogů.
Vydáno: 19. 04. 2023
  • Článek
Profesionálové zabývající se digitálním vzděláváním se jednou za rok sjíždějí do Londýna, aby se zde seznámili s novinkami, navázali nové kontakty či prohloubili stávající spolupráci. Jaký byl letošní ročník?
Vydáno: 19. 04. 2023
  • Článek
Od roku 2020 je naše škola zapojena do programu Erasmus+, konkrétně do projektu Školní vzdělávání: Projekty mobility osob. Náš projekt, jehož název zní „Vzdělávejme se, inspirujme se, vyvíjejme se“, je zaměřen na mezinárodní výjezdy pedagogických zaměstnanců naší školy. Mí kolegové absolvovali např. metodické kurzy ve Finsku a v Německu a jazykové kurzy v Irsku, Anglii a ve Španělsku. Já jsem se díky tomuto projektu zúčastnila metodického vzdělávacího kurzu na Maltě, v nejmenší členské zemi Evropské unie.
Vydáno: 18. 04. 2023
  • Článek
Výuka cizích jazyků patří k těm, které se digitálním technologiím otevřely už před lety díky specializovaným jazykovým učebnám. Vývoj technologií od té doby poskočil – digitální pomůcky jsou vyspělejší, flexibilnější, mobilní a často je mají žáci přímo v kapse.
Vydáno: 18. 04. 2023
  • Článek
Možná někteří z vás doposud nevěděli, že redakce Řízení školy nabízí hned osm odborných časopisů. Čtenář má díky virtuální databázi k dispozici až tisíce nejrůznějších textů. Od tematických článků přes...
Vydáno: 21. 03. 2023
  • Článek
V českých školách se již pátý školní rok úspěšně používá inovativní aplikace pro učení cizích slovíček WocaBee. Jejím autorem je mladý programátor Michal Ošvát, který se zároveň věnuje také pořádání online jazykových soutěží v základních a středních školách. Čtvrtý ročník soutěže Jazykový WocaBee šampionát nedávno skončil a účast i úroveň soutěže byly rekordní.
Vydáno: 21. 03. 2023
  • Článek
O tom, jak se na úrovni školy vypořádat se změnami, které v roce 2021 přinesla revize RVP ZV v informatické a digitální oblasti, hovoříme s Václavem Nádvorníkem, zástupcem ředitele ZŠ Londýnská v Praze, který zároveň působí jako konzultant pro školy v otázkách úprav ŠVP, začlenění nové informatiky a rozvoje digitálních kompetencí.
Vydáno: 21. 03. 2023