Pedagog
„Dnes tepláky, zítra plavky?“ Možná ano, možná ne. Ale jisté je, že kvalitu výuky neurčuje guma v pase ani počet vyžehlených límečků.
- Článek
Aktuální data mezinárodní studie ESPAD z roku 2024 ukazují, že úroveň osobního wellbeingu vnímaná dětmi v Česku je v rámci Evropy po Ukrajině druhá nejhorší. V Česku označilo úroveň osobního wellbeingu jako dobrou 46 % patnáctiletých, na Ukrajině to bylo 43 %. I další data o wellbeingu a duševním zdraví českých dětí a mládeže svědčí o závažném problému, který navíc vykazuje zhoršující se tendenci.
V neděli 5. října 2025 startuje nový ročník ankety o nejoblíbenějšího učitele ČR Zlatý Ámos. 33. ročník ankety byl slavnostně zahájen ve čtvrtek 2. října v Národním pedagogickém muzeu J. A. Komenského v Praze.
- Článek
Odešel významný český hudební pedagog Bc. Jiří Macek ředitel ZUŠ J. V. Stamice Havlíčkův Brod S hlubokou úctou vzpomínáme na MgA. Josefa Brožka , mimořádného pedagoga a hudebníka, který...
Před vznikem pracovního poměru je nezbytné, aby ředitel školy ověřil několik klíčových předpokladů, které jsou zásadní pro zajištění vhodnosti daného uchazeče pro výkon pedagogické činnosti. Pracovní situace se podrobně rozebírá jednotlivé aspekty, které musí být splněny pro úspěšný vstup pedagoga do pracovního poměru ve škole.
Metodiky Respekt, Rozmanitost, Rovnost, Resilience (RRRR), byly navrženy pro učitele základních a středních škol s cílem rozvíjet socio-emoční dovednosti žáků a jejich pozitivní vztahy.
- Článek
Už podruhé se uskutečnil Týden pro wellbeing ve škole. Jedná se o kampaň, jejímž cílem je spojit síly všech, kdo staví na tom, že wellbeing je nutnou podmínkou pro kvalitní učení.
- Článek
Otevřené hodiny a hospitace jsou v 6. ZŠ Cheb vedeny s cílem podpořit růst učitelů a zvýšit efektivitu výuky, což má přímý dopad na kvalitu vzdělávání žáků. Jako vedení školy si uvědomujeme, že hospitační činnost může být silným nástrojem pro rozvoj pedagogických dovedností, pokud je reflektována citlivě a s důrazem na zapojení samotných učitelů do procesu hodnocení a sebereflexe.
Jaké vzdělání musí mít učitel, který je zaměstnán na střední škole na dohodu o provedení práce? Zaměstnali jsme na DPP učitele výtvarné výchovy, který má dostudovanou střední školu.
S účinností od 1. 9. 2023 se další vzdělávání pedagogických pracovníků (dále jen „DVPP“) realizuje prostřednictvím „forem“ (demonstrativní výčet uvádí § 24 odst. 4 zákona o pedagogických pracovnících). -
- DVPP vedoucí ke zvýšení či prohloubení kvalifikace a jeho financování, akreditace MŠMT.
CinEd (Cinema Education for Youth) je mezinárodní vzdělávací program pro podporu filmové výchovy. Projekt, který poskytuje nabídku pro absolutní komfort pedagogů, pokud se rozhodnou promítat na dnešní dobu tak trochu jiné filmy žákům a studentům přímo na školách.
Na letní škole projektu Pomáháme školám k úspěchu v Hustopečích se sešlo 80 pedagogů z celé České republiky. Stěžejním tématem workshopů a diskusí v pětidenním programu byly dlouhodobé plány na rozvoj gramotností u žáků, které by jim umožňovaly větší sebeřízení při učení „Projekt nyní spojuje 112 škol z celého Česka. Jednotlivé zapojené školy jsou hodně autonomní, znají cíl a jdou za ním vlastní cestou. Letní škola je pro ně projektovým vrcholem roku. Propojuje nejen uplynulý školní rok s tím následujícím, ale pomáhá udržovat sdílení mezi školami navzájem,“ uvedla Hana Košťálová, programová ředitelka projektu Pomáháme školám k úspěchu dlouhodobě podporovaného Nadací The Kellner Family Foundation a doplnila: „Naší snahou je, aby se školy učily nejen od sebe, ale především společně. Předávání zkušeností, materiálů a tipů je jen první fází společného učení. Mnohem důležitější je, když učitelé dohromady řeší problémy, na které při rozvoji čtenářské gramotnosti a pisatelství narážejí. Vzniká tak sdílené know-how, které se prostřednictvím zapojených učitelů dostává do škol.“
Ve čtvrtek 26. srpna se zástupci organizací Otevřeno, Učitel naživo, Učitelská platforma a Začni učit! setkali s ministrem školství, mládeže a tělovýchovy Vladimírem Balašem, aby projednali navazující kroky ministerstva v záležitosti Reformy přípravy učitelů a novely zákona o pedagogických pracovnících.
Zdravice ministra školství, mládeže a tělovýchovy Vladimíra Balaše k zahájení nového školního roku 2022/2023.