Sledujme, zda děti při distančním vzdělávání nestrádají

Současná situace není jednoduchá pro nikoho z nás. Začínáme si uvědomovat, jak velký má na naše životy vliv vzdělávání a škola. A to ať už jsme v roli rodiče, učitele, dítěte, nebo jako zástupci široké veřejnosti.

I po více než roce plném vládních nařízení a neustálých změn v podobě vzdělávání se stále objevují nové skutečnosti a příběhy, které mnohé z nás překvapují a přibližují nás k realitě rodin, jejichž každodenní život pro nás byl doposud spíše neznámý. Rodiny a děti potýkající se již dříve s překážkami ve vzdělávání se nyní musejí
vypořádat s velkými a poměrně častými změnami
. Ty většinou nejsou nastaveny tak, že by s obtížemi těchto dětí a rodin předem počítaly a snažily se jim předejít nebo alespoň zmírnit jejich dopad. Navíc také přibývají rodiny a děti, kterým současný způsob distančního vzdělávání v kombinaci s působením dalších změn ve společnosti působí značné komplikace. Takto ohrožené může být podle odhadů odborníků jedno z deseti dětí v republice. Někteří předpokládají, že je tento poměr ještě vyšší a bude nadále vzrůstat.
Obtíže těchto dětí mají již nyní dopad na celou společnost. Dokud se nám nepodaří zajistit adekvátní podporu všem zasaženým, bude se tento dopad dále zvyšovat. Jedná se nejen o snižování úspěchů dosažitelných ve vzdělávací a pracovní oblasti, ale předevší