Co je to metodika "Dobrý začátek"?

Vydáno:

Cílem neziskové organizace Schola Empirica je podpora učitelů mateřských i základních škol, sociálních pracovníků a rodičů tak, aby mohli dětem nabídnout tu nejlepší možnou péči. Způsobů a cest existuje určitě mnoho. Schola Empirica se snaží hledat ty vhodné prostřednictvím empiricky podložených výzkumů a také na základě síťování všech klíčových aktérů a diskutování o jejich zkušenostech.

Jedním z nabízených vzdělávacích programů pro MŠ je metodika „Dobrý začátek“ – podpora sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku. Metodika „Dobrý začátek“ klade důraz na sociální a citový vývoj dítěte, pěstování schopnosti navazovat přátelské vztahy, cítit a vcítit se, vnímat, co je dobré a spravedlivé, pomoci slabšímu, zastat se ho, spolupracovat či si vzájemně vyhovět. Tento přístup je založen na třicetileté zkušenosti ze zahraničí. Profesorka Carolyn Webster-Strattonová vyvinula ve Spojených státech amerických programy
Incredible Years
(IY) s cílem posílit emoční, sociální a
kognitivní
rozvoj malých dětí a snížit rizika problémového chování. Tento program se dosta

Související dokumenty

Pracovní situace

Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Děti-cizinci v MŠ
Podmínky přístupu cizinců ze třetích států k předškolnímu vzdělávání
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Dohled a BOZ
Ztráta věci z nezabezpečené skříňky
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Kdo nese odpovědnost, pokud se při testování podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví něco pokazí?
Reakce na vzorový dopis rodičů školám od advokátky Jany Zwyrtek-Hamplové
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Plány činnosti - srpen 2021
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Novela vyhlášky o školním stravování
Informace k mimořádnému opatření Ministerstva zdravotnictví k provozu škol od 1. do 10. září 2021 v souvislosti s pandemií covid-19
Děti s odlišným mateřským jazykem a děti-cizinci v mateřské škole

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Mzdové náklady na kuchařky v mateřské škole
Přijetí dítěte do MŠ po odvolání a registrační číslo
Adaptační doba pro dítě v MŠ a možnost vyloučení
Příspěvek z FKSP na obědy u školky
Navýšení kapacity školní jídelny
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost současného přihlášení dítěte ve dvou mateřských školách
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Problémy ve třídě
Docházka do MŠ v předškolním roce dítěte
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz