Co je to metodika "Dobrý začátek"?

Vydáno:

Cílem neziskové organizace Schola Empirica je podpora učitelů mateřských i základních škol, sociálních pracovníků a rodičů tak, aby mohli dětem nabídnout tu nejlepší možnou péči. Způsobů a cest existuje určitě mnoho. Schola Empirica se snaží hledat ty vhodné prostřednictvím empiricky podložených výzkumů a také na základě síťování všech klíčových aktérů a diskutování o jejich zkušenostech.

Jedním z nabízených vzdělávacích programů pro MŠ je metodika „Dobrý začátek“ – podpora sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku. Metodika „Dobrý začátek“ klade důraz na sociální a citový vývoj dítěte, pěstování schopnosti navazovat přátelské vztahy, cítit a vcítit se, vnímat, co je dobré a spravedlivé, pomoci slabšímu, zastat se ho, spolupracovat či si vzájemně vyhovět. Tento přístup je založen na třicetileté zkušenosti ze zahraničí. Profesorka Carolyn Webster-Strattonová vyvinula ve Spojených státech amerických programy
Incredible Years
(IY) s cílem posílit emoční, sociální a
kognitivní
rozvoj malých dětí a snížit rizika problémového chování. Tento program se dosta

Související dokumenty

Pracovní situace

Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Děti-cizinci v MŠ
Podmínky přístupu cizinců ze třetích států k předškolnímu vzdělávání
Mediální vzdělávání
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Vliv statistického výkaznictví na financování veřejné školy
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Dopady povinného předškolního vzdělávání
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Komisionální zkouška žáka střední školy
Reforma financování - základní školy, mateřské školy
Reforma financování - vliv na rozpočet základní a mateřské školy
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Poradna: Úplata za předškolní vzdělávání v době uzavření MŠ

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Problémy ve třídě
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Míra vzdělávací povinnosti