Preventivní programy zaměřené nejen na "zdravý životní styl" - pohled ze strany možných rizik

Vydáno:

Přínos kvalitních primárně preventivních programů je zkušeností potvrzený. Tak jak se postupem času zkušenost s různými programy vrství a načítá, je možné se podívat na jejich efektivitu a na trvání jejich vlivu i se zvážením případných rizik nebo obsahově procesních nedostatků.

Primárně preventivní programy si právem získaly pozici neoddělitelnou od dalších oblastí a složek výchovně vzdělávacích aktivit ve školách. To také přispívá k nárůstu jejich nabídky, v níž může být obtížné se snadno vyznat. Učiteléa další pedagogičtí pracovníci jsou motivováni k tomu, aby žákům a studentům nabízeli preventivní aktivity zaměřené na celou škálu sociálně patologických jevů – od prevence zneužívání návykových látek, přes osvětu v tématu kyberšikany až po výchovu ke zdravému životnímu stylu. Právě poslední zmíněné téma je oblastí, s níž souvisí i
prevence poruch příjmu potravy
. Záměr vést děti a dospívající k dobrým, přinejmenším nepoškozujícím stravovacíma pohybovým návykům je chvályhodný a vzhledem k narůstajícímu výskytu dětské obezity a souvisejících civilizačních chorob jsou takové aktivity rozhodně namístě. Od záměrua plánu uskutečnit preventivní program zaměřený na zdravý životní styl až k jeho úspěšné realizaci se skutečně kladným dopadem na cílovou skupinu však vede nesnadn

Související dokumenty

Pracovní situace

Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Záškoláctví a skryté záškoláctví - jak mu předcházet
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Varovný systém v ČR – co dělat po zaznění varovného signálu sirény
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Mediální vzdělávání
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Nastavení strategie výuky na dálku
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část

Poradna

Výuka Aj
Problémy ve třídě
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání