Preventivní programy zaměřené nejen na "zdravý životní styl" - pohled ze strany možných rizik

Přínos kvalitních primárně preventivních programů je zkušeností potvrzený. Tak jak se postupem času zkušenost s různými programy vrství a načítá, je možné se podívat na jejich efektivitu a na trvání jejich vlivu i se zvážením případných rizik nebo obsahově procesních nedostatků.

Primárně preventivní programy si právem získaly pozici neoddělitelnou od dalších oblastí a složek výchovně vzdělávacích aktivit ve školách. To také přispívá k nárůstu jejich nabídky, v níž může být obtížné se snadno vyznat. Učiteléa další pedagogičtí pracovníci jsou motivováni k tomu, aby žákům a studentům nabízeli preventivní aktivity zaměřené na celou škálu sociálně patologických jevů – od prevence zneužívání návykových látek, přes osvětu v tématu kyberšikany až po výchovu ke zdravému životnímu stylu. Právě poslední zmíněné téma je oblastí, s níž souvisí i
prevence poruch příjmu potravy
. Záměr vést děti a dospívající k dobrým, přinejmenším nepoškozujícím stravovacíma pohybovým návykům je chvályhodný a vzhledem k narůstajícímu výskytu dětské obezity a souvisejících civilizačních chorob jsou takové aktivity rozhodně namístě. Od záměrua plánu uskutečnit preventivní program zaměřený na zdravý životní styl až k jeho úspěšné realizaci se skutečně kladným dopadem na cílovou skupinu však vede nesnadn

Související dokumenty

Pracovní situace

Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
VP, středisko výchovné péče a OSPOD
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Záškoláctví a skryté záškoláctví - jak mu předcházet
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Varovný systém v ČR – co dělat po zaznění varovného signálu sirény
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Jak na modrou velrybu
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Výuka Aj
Problémy ve třídě
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026