Jak zvládají distanční výuku dětize sociálně slabých rodin?

Vydáno:

Na konci minulého roku uskutečnil Člověk v tísni ve spolupráci s dalšími 15 neziskovými organizacemi dotazníkové šetření mezi svými klienty, jež se zaměřilo na otázky přístupu základních a středních škol k distanční výuce a na podmínky sociálně znevýhodněných žáků k učení. Šetření proběhlo mezi 800 respondenty v deseti krajích ČR. Výsledky mimo jiné odhalily, že pětina dotazovaných rodičů stále nemá kontakt se školou, více než čtvrtina dětí nerozumí probírané látce, konkrétní zpětnou vazbu poskytuje žákům jen polovina učitelů a třetina rodičů má problém s domácí přípravou kvůli složitosti probírané látky.

 

Výstupy šetření ukázaly, že škola alespoň nějakým způsobem komunikuje s 80 % rodičů, naopak 20 % rodičů není se školou v žádném kontaktu. Zhruba polovině rodin se někdo ze školy ozve alespoň jednou týdně, naopak více než deseti procentům rodičů se škola od začátku školního roku ozvala pouze jednou. A co je největší problém spojený s distanční výukou? Pro více než čtvrtinu respondentů je to neschopnost poroz

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální konzultace na půdě školy
Kdo nese odpovědnost, pokud se při testování podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví něco pokazí?
Reakce na vzorový dopis rodičů školám od advokátky Jany Zwyrtek-Hamplové
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Informace k mimořádnému opatření Ministerstva zdravotnictví k provozu škol od 1. do 10. září 2021 v souvislosti s pandemií covid-19
Pracovní volno a očkování proti COVID-19
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Stanovisko k právnímu výkladu Mimořádného opatření k nošení respirátorů neočkovanými učiteli
Jak reagovat na výzvy ohledně covidu-19, které ředitelé nalézají v datových a e-mailových schránkách
Leden 2022: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků

Poradna

Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Výuka Aj
Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Online výuka
Pracovní náplň
FKSP a proplácení ochranných pomůcek
FKSP a očkování
Provoz MŠ
Ukončení předškolního vzdělávání
Vracení úplaty
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka