Když učitel potřebuje oporu: Supervize, terapie, nebo čas?

Vydáno: 5 minut čtení

Být učitelem znamená být průvodcem, oporou, organizátorem, psychologem i krizovým manažerem. V náročném školním prostředí se však může stát, že i ten nejzkušenější pedagog začne cítit tlak, vyčerpání nebo nejistotu. Jak poznat, kdy je čas vyhledat supervizi, kdy terapii a kdy si věci nechat „sednout“?

Když učitel potřebuje oporu: Supervize, terapie, nebo čas?
PhDr.
Anna
Frombergerová
Ph.D.
psycholožka a supervizorka, působí na katedře psychologie Pedagogická fakulty UK, je spoluzakladatelkou psychologické organizace Endlessly, s. r. o.
Jsem přece učitel. Učitel nikdy nepotřebuje pomoc…
Právě ti, kteří jsou zvyklí být oporou druhým, často
odkládají péči o sebe
. Pokud jste nikdy nevyhledali pomoc, může být