Začátek školního roku v šesté třídě je obdobím velkých změn nejen z hlediska školního režimu a organizace, ale také z pohledu dětského prožívání. Děti přecházejí z prvního na druhý stupeň, často mění kolektiv, učitele i prostředí. Náhle se ocitají v nové roli, s větší zodpovědností a očekáváním. Právě v tomto přechodovém období je klíčové věnovat pozornost posilování vztahů, sebepoznání a takzvanému stmelování třídy. Děti potřebují zažít, že do nové skupiny patří nebo co nevidět patřit budou a skupina bude taková, jakou si ji vytvoří. Zde se otevírá prostor pro smysluplné kreativní aktivity s přesahem do přírody, emocí a spolupráce.
Když padají kaštany
Mgr.
Aleš
Benda
školní speciální pedagog a učitel hudební výchovy, ZŠ Vratislavice nad Nisou, Liberec
Začátek je důležitý! Jako neuděláme chutnou polévku bez dobrého základu, neuděláme skvělý školní rok bez dobrého začátku. Jaký je dobrý začátek nového školního roku? Takový, který je inspirující pro všechny zúčastněné. Tvořivý, bezpečný, přijímající, zklidňující, otevřený, společný, zkrátka pohodový a doprovázený příjemnými emocemi. Učitelé a děti jsou po létě odpočatí a v příjemném očekávání toho, co přichází. V těchto dnech nám příroda a společný pobyt se třídou v ní nabízí velkoryse prostor k naladění se na nový školní rok.
Ve svém osobním životě i pedagogické praxi věřím jednoduchému pravidlu: co dáš, to dostaneš. Vklad