Jaké prostředí žáky podněcuje ke čtenářství a pisatelství?

Vydáno:

Děti v Mostě, stejně jako kdekoli jinde, pro to, aby se rozečetly a rozepsaly, potřebují podnětné prostředí. To školní je pro mostecké žáky o něco podstatnější než v jiných místech. Ne všechny mostecké děti totiž mají takové prostředí v rodině. Co tedy může udělat učitel, aby žáci se čtením nejenom začali, ale svůj zájem o knihy a o psaní i udrželi, vyprávějí dvě učitelky 1. stupně z 8. ZŠ v Mostě – Emilie Bandová a Jana Kaščáková.

Jaké prostředí žáky podněcuje ke čtenářství a pisatelství?
Jana
Štybnarová
pedagogická konzultantka projektu Pomáháme školám k úspěchu v 8. ZŠ v Mostě
Emilie Bandová, učitelka 1. stupně, která se několik let zabývá prožitkovým čtenářstvím, popisuje svoji cestu k rozečtení svých žáků těmito slovy: „Začala jsem zavádět dílny čtení od 3. třídy. I letos, s novou třídou, jsem si uvědomila, že jsem vlastně jediná, kdo může děti přivést ke čtenářství. Se žáky v minulé třídě jsem začala takto pracovat, když byli čtvrťáci. Pokládám za důležité, aby si děti mohly číst v dílnách čtení v každém věku. I u žáků, kteří se v určitém období zdají být rozečtení, může opadnout jejich zájem. Je důležité, aby si žáci volili knížky, které je baví. Také rozdíly mezi čtenářskými dovednostmi či zralostí lze řešit výběrem knížky.“
„Snažila jsem se vytvářet čtenářsky podnětné pros

Související dokumenty

Pracovní situace

Finanční gramotnost - modelové úlohy
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách
Rozvoj jazykové gramotnosti v základních a středních školách
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Nastavení strategie výuky na dálku
Bezplatné poskytování učebnic
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Individuální konzultace na půdě školy
Tematické zprávy České školní inspekce
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon