Jak školy připravují žáky na dospělý život?

Vydáno:
Kritizovat ve školství něco, co představuje evidentní potřebu dnešního života dětí
i budoucího života dospělých a současně žádoucí vzdělávací příležitost pro děti, tedy nárůst počtu hodin IT, nebude asi příliš populární. Ovšem já nehodlám nesouhlasit se samotnou větší podporu digitální gramotnosti, protože tu pokládám za důležitou. Problém spatřuji v tom, že se jeden partikulární zájem (opravdu ten nejdůležitější?) uvedl v život bez souvislostí a bez většího ohledu na celek vzdělávání, i když si uvědomuji, že jde o pouhou dílčí aktualizaci, protože podstatnější změny nás čekají v blízké budoucnosti.

 

 

 

 

Škola stále ještě deklaruje, že připravuje dítě na požadavky dospělého života. Měli bychom se proto před hlubšími změnami kurikula hlouběji zamyslet nad tím, co současný pracovní i soukromý život od efektivního dospělého skutečně vyžaduje, případně, co přispívá k jeho naplnění a spokojenosti, a v čem bychom tedy měli žáky i ve škole podstatněji více vzdělávat. K těmto rozvahám je ovšem zapotřebí přizvat rovněž odbo

Související dokumenty

Pracovní situace

Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Nastavení strategie výuky na dálku
Bezplatné poskytování učebnic
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
VP, středisko výchovné péče a OSPOD

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon