Svět snů (role fantazie v hudební tvorbě) - Výuka skladby na ZUŠ - 3. část

Vydáno: 6 minut čtení

Tento text je 3. z 5 částí článku k výuce skladby na ZUŠ. V minulém vydání jsem se pokusil popsat „hmotný svět“ skladatelství, tedy základní sumu znalostí – hřiště, ve kterém se pedagogové kompozice pohybují. Svět snů nabídne tipy, jak si „svobodně povyskočit“ mimo lajny tohoto hřiště.

Svět snů (role fantazie v hudební tvorbě)
Výuka skladby na ZUŠ – 3. část
Robert
Mimra
Portedo, o. p. s., člen Kolegia UR ZUŠ a předseda sekce skladby
Výzkumy z posledních let týkající se repertoáru koncertů klasické hudby dokazují, že tvrdé jádro dramaturgie tvoří hudba zhruba do roku 1930. Sice to již není 99 % jako ve výzkumu symfonického repertoáru orchestrů v ČR z roku 2007, ale stále jasně tato hudba dominuje. Stejně tak v obecném povědomí většina „klasického“ publika zůstává v estetických te

Související dokumenty

Pracovní situace

Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Volba ZŠ a postup v případě neshody rodičů
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
ČSSZ: Informace pro rodiče a školská (obdobná) zařízení
MPSV: Rodiče nemusejí kvůli ošetřovnému do školy. Jde to i bezkontaktně
Řízení změny
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Nastavení strategie výuky na dálku
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku
Zákonný zástupce
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu

Poradna

Odpolední vyučování 1. stupeň

Články

Hranice, kde končí umění, není pevně daná. Výuka skladby na ZUŠ - 1. část