Ředitelé, vedoucí pracovníci (a vlastně všichni pracovníci ve škole) jsou jako kouzelníci, kteří musí žonglovat s mnoha míčky různých barev, vah a velikostí najednou. Facilitace konkrétních jednání a skupinových setkání jim umožňuje předat některé míčky dočasně někomu jinému, aniž by nad nimi ztratili kontrolu. Mohou se více soustředěně věnovat řešení složitých problémů ve spolupráci s ostatními či naopak vytvořit prostor pro to, aby řešení našli sami kolegové.
Usnadnění skupinové diskuse aneb Dialog místo přetlačované. Školní facilitace, 1. část
Nikola
Křístek
Restorativní
Eva
Růtová
Restorativní
Více než 10 let se specializujeme na školní mediaci, o které jsme v
Řízení školy
a sesterských časopisech zveřejnili řadu článků. Čas a zkušenosti nás ale vedou k přesvědčení, že pro řešení komplexních situací, které se ve školách řeší, je zapotřebí širší paleta nástrojů a postupů.Základní disciplínou, která má ve školním prostředí mimořádně široké využití, je školní facilitace. V tomto krátkém článku se poku