S Martinou Hamplovou se známe už ze základní školy. Naše cesty se znovu setkaly, když jsme do naší mateřské školy dostali z ORTOPTIKY Dr. OČKA nabídku screeningu vad zraku, zejména tupozrakosti. Domluvili jsme osobní návštěvu a prevenci přímo ve školce. Vzájemně jsme byly překvapené, když se dveře školky otevřely a my se poznaly. Od té doby pravidelně spolupracujeme.
Prevence vad zraku v předškolním věku
Mgr.
Ilona
Hulínová–Mihalcová
ředitelka MŠ Škola hrou, Praha.
Na začátek krátký příběh z mé praxe.
Anežka přišla do školky ve třech letech. Zpočátku u ní nebyly žádné nápadnosti, jen náročnější adaptace v novém prostředí. Postupně se začaly projevovat výraznější odlišnosti, které už nebylo možné zahrnout do adaptace. Anežka byla velmi neobratná, často zakopla, padaly jí hračky, bála se na schodech, nechtěla malovat, vyjadřovala se spíše slovně a nesrozumitelně, hůře se orientovala v denním režimu i ve třídě, nejraději si hrála u stolku, často nakláněla hlavu ke straně, bývala brzy unavená. Do školky ale chodila ráda, zapojovala se do hry i programu a navazovala kontakty s dětmi. Rodiče měli jen ji a neměli možnost srovnání, ale v průběhu docházky do školky si i oni všimli některých odlišností. Tříletá prohlídka u pediatra byla v pořádku, tak zůstávali v klidu.
V druhém pololetí roku ale bylo jasné, že je vývoj Anežky velmi nevyrovnaný a v mnoha oblastech o