Náročné chování žáků patří dlouhodobě mezi hlavní výzvy, se kterými se učitelé ve třídách potýkají. Ať už jde o různé formy vyrušování, nedodržování pokynů, pasivitu, nebo odmítání spolupráce, podobné situace ovlivňují nejen kvalitu výuky, ale i psychickou pohodu a profesní jistotu pedagogů.
Nenáročně s AI na náročné chování
Mgr.
Martin
Fico
Ph.D.
odborný
Mgr.
Jiřina
Karasová
výzkumná
Mgr. Bc.
Jan
Nehyba
Ph.D.
odborný asistent na katedře pedagogiky Pedagogické fakulty
Učitelé, zejména ti začínající, často čelí těmto výzvám bez dostatečné přípravy, podpory nebo prostoru pro sdílení a další rozvoj. Podle výzkumu SYPO (Juhaňák a kol., 2018) sami učitelé uvádějí, že v oblasti práce s náročným chováním pociťují vysokou potřebu podpory, a mezinárodní šetření PIS