Konec mýtů a legend! Ušijte si intervizi na míru

Vydáno: 12 minut čtení

Z výzkumů zabývajících se syndromem vyhoření u vyučujících je prokázáno, že větší profesní spokojenost a menší stres při výkonu povolání zažívají vyučující, kteří mají odborné znalosti a dovednosti, díky nimž lépe rozumí profesním situacím a dokážou je lépe zvládat.

Konec mýtů a legend! Ušijte si intervizi na míru
Dominika
Šinaľová
psycholožka a lektorka v Nevypusť duši a zároveň dětská psycholožka
Mezi vhodné dispozice vyučujících patří například schopnost zvládat časté změny plánu nebo vysoká míra empatie. To samo o sobě ovšem nestačí. Záleží také na tom, jaký přístup mají ke svému povolání a ke svému životu a jak si dokážou stanovovat priority a zachovávat nadhled. K životním pilířům, které mají vliv na míru stresu, patří nejen smysluplná práce, ale i čas s rodinou, přátelské vztahy a dostatek času na péči o sebe. To všechno učitelkám a učitelům umožňuje mít více stability a čerpat energii z různých zdrojů. Dobré vztahy jsou důležité jak v osobním životě, tak ve sborovně a jsou stěžejním předpokladem spolupráce v učitelském sboru.
Kolikrát jsme tohle všechno již někde slyšeli? A jak moc se tím opravdu řídíme?
Dnes bude řeč o příkladech z praxe: jak využít sílu kolegiálního sdílení a jak si být navzájem oporou na půdě školy. Dobrou zprávou je, že v průběhu profesní kariéry se jednotlivé oblasti dají prohlubovat. A další
pozit