Systemika jako základ pro vedení týmů

Vydáno: 10 minut čtení

Chce-li ředitel školy vést své kolegy k trvalému rozvoji dovedností, musí v prvé řadě rozvíjet sám sebe. Akademie Libchavy nabízí sebezkušenostní výcviky pro vedoucí pracovníky škol – ředitele a zástupce – už 12 let. Cílem uceleného programu dlouhodobých výcviků není jen předání znalostí a trénování dovedností, ale především sebepoznání a změna způsobu nahlížení na sebe i na druhé. Série textů provede čtenáře obsahem jednotlivých výcviků, pomůže zorientovat se v nabídce linky vzdělávání pro vedoucí pracovníky škol a osvětlí, v čem konkrétně může být dlouhodobé ucelené vzdělávání užitečné účastníkům výcviků a celé škole.

Systemika jako základ pro vedení týmů
Mgr.
Pavel
Škramlík
lektor, mentor, kouč Akademie Libchavy
V druhém díle série článků o sebevzdělávání vedoucích pracovníků škol navazujeme na předchozí díl věnovaný obecně významu sebevzdělávání a vstupnímu výcviku Ředitel koučem1) a věnujeme se obsahu navazujících výcviků Systemické vedení týmu a Ředitel jako lídr. Uvádíme, jaké konkrétní přínosy pro roli ředitele a zástupce dlouhodobý seberozvoj a systemický přístup k vedení lidí přináší a jak může přispět k vědomému vedení organizace.
Systemický přístup k vedení lidí ve škole: Ředitel jako průvodce změnou
Vedení školy je mnohem víc než jen řízení procesů a plnění administrativních povinností. Jde o práci s lidmi, vztahy a dynamikou celého systému. Ředitel, který se opírá o systemický přís