PHmax
- Článek
Jiří Nantl nedávno zveřejnil esej Kontinuita a proměny vzdělávání v čase nejistoty (ve sborníku vydaném k šedesátým narozeninám premiéra Petra Fialy). Rozhovor reaguje na některé z myšlenek textu. Dostali jsme se i k „futuristické vizí“ reorganizace vzdělávání, zejména středního, ve které by byly soukromý a veřejný sektor postaveny na roveň.
Kapacitu školní družiny máme 150 dětí. Ve škole máme nově přípravnou třídu (15 dětí). Můžeme je počítat mezi ostatní žáky školní družiny? Dále máme pro velký zájem ve školní družině sdílená místa, tzn. více dětí než je kapacita, ale abychom nepřekročili denní kapacitu 150, tak děti na sdílených místech nechodí více než 3 dny v týdnu. Můžete nám poradit, jak počítat Phmax a jak se vypořádat s výkaznictvím?
Hodnota PHmax představuje maximální týdenní počet hodin vyučování v rozsahu podle rámcového vzdělávacího programu financovaný ze státního rozpočtu.
Hodnota PHAmax představuje maximální týdenní počet hodin přímé pedagogické činnosti asistenta pedagoga financovaný ze státního rozpočtu ve školách a třídách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, speciálních, ve třídách přípravného stupně základní školy speciální. Hodnoty PHmax a PHAmax se stanoví odděleně a případné „přebytky“ PHmax nelze využít na asistenty pedagoga a naopak.
Pro následující školní rok řešíme, zda na naší škole nezkusit realizovat tandemovou výuku. V této souvislosti bych Vám ráda položila několik otázek: 1) jakým způsoben je možné tuto formu výuky financovat (spadají tyto hodiny do kategorie PHMax), 2) pokud bychom přijali pedagoga na plný úvazek, je možnost úvazek rozdělit na "klasické hodiny" vedené jedním pedagogem + hodiny tandemové výuky právě pro tohoto pedagoga, 3) musí být hodiny vedené formou tandemové výuky přesně dané nebo je možné měnit je dle potřeby (během školního roku a napříč ročníky)?
- Článek
Střední článek podpory, který je ministerstvem školství pilotně ověřován v okresech Semily a Svitavy, cílí na zřizovatele, ředitele a vedení základních a mateřských škol. Co se za tímto poněkud složitým názvem skrývá? Co střední článek školám nabízí? Kde se s ním můžeme setkat? Jaká je jeho budoucnost? Na tyto i další otázky přinášíme odpovědi přímo ze Semilska a Svitavska.
- Článek
Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení Změny za období červen a červenec 2021 PhDr., Mgr. Monika Puškinová Ph.D. specialistka na školskou legislativu,www.monikapuskinova.cz Sbírka zákonů...
Reforma financování regionálního školství v nemalém rozsahu zasáhne všechny typy středních škol, a to již zanedlouho, k 1. 1. 2020.
Následujícím rozborem finančních prostředků, které jsou základní a mateřské škole zřízené krajem, obcí nebo svazkem obcí (dále jen „základní škola“, „mateřská škola“) přiděleny ze státního rozpočtu. Autorky navazují na články věnované PHmax základní a mateřské školy publikované v Pracovní situaci "Reforma financování" (a dále v časopisech Řízení školy č. 6/2019 a Speciálu pro MŠ 3/2019.1))
Jak na reformu financování školství - pedagogičtí pracovníci základní školy
Reforma financování regionálního školství bude v souladu se školským zákonem zahájena 1. 1. 2020. Je však vhodné, aby organizační změny s ní spojené základní školy realizovaly již k 1. 9. 2019.1)
Cílem pracovní situace je popsat princip financování pedagogických pracovníků základních škol a tím přispět k včasné přípravě organizačních změn.
Financování práce pedagogických pracovníků školní družiny zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí ze státního rozpočtu je založeno na maximálním počtu hodin přímé pedagogické činnosti financovaném ze státního rozpočtu (PHmax).
- Článek
Reforma financování regionálního školství bude v souladu se školským zákonem zahájena 1. 1. 2020. Je však vhodné, aby organizační změny s ní spojené základní školy realizovaly již k 1. 9. 2019.1) Cílem článku je popsat princip financování pedagogických pracovníků základních škol a tím přispět k včasné přípravě organizačních změn.
Odložení nového způsobu financování regionálního školství o jeden rok přináší všem zainteresovaným subjektům příležitost se na tuto změnu ještě více připravit. To je dobrá zpráva především pro ty školy a školská zařízení, které v minulosti nepřikládaly výkaznictví dostatečný význam. Stále ve větší míře se totiž údaje předávané těmito subjekty stávají rozhodnými informacemi, na základě kterých jsou jim pak přidělovány konkrétní objemy finančních prostředků – a při novém způsobu financování bude tato jejich zodpovědnost ještě více umocněna. Jakých údajů bude tedy potřeba?