Nástup pandemie nemoci covid-19 v březnu 2020 a velmi dlouho trvající distanční vzdělávání s sebou v mnoha případech přinesly ještě dramatičtější omezení pohybových aktivit žáků, které jsou i v běžných časech u velkého množství z nich naprosto nedostatečné. Téma školní podpory pohybových dovedností žáků je tak v kontextu řešení různých dopadů pandemie a postupného návratu žáků k prezenčnímu vzdělávání velmi naléhavé. Učitelé, dětští lékaři, sportovní trenéři i další odborníci již dlouho upozorňují na to, že vedle ostatních problematických jevů, které s sebou dlouhá doba distančního vzdělávání přinesla, má nízká pohybová aktivita velkého množství žáků podstatný vliv na jejich současnou i budoucí zdravotní kondici i na psychickou pohodu a duševní zdraví.
Inspirace pro podporu pohybových aktivit žáků
Vydáno:
Nedostatek pohybu
Míra pohybových dovedností a fyzické zdatnosti žáků se diskutuje již velmi dlouho. Mnoho nejrůznějších šetřenía studií poukazuje na fakt, že
pohybové dovednosti mnoha žáků nejsou
v žádném případě
dostatečné
, což vede k řadě
negativních jevů souvisejících
jak s vlastním
vzdělávacím procesem
, tak se
zdravím
,
životním stylem
i
bezpečností
. Česká školní inspekce se problematikou pohybových dovedností a tělesné zdatnosti žáků rovněž dlou