Vývojová dysfázie

Vydáno: 8 minut čtení

Co si představit pod pojmem vývojová dysfázie a jak ji včas odhalit? V následujícím textu se dočtete o symptomech, jako je opožděný vývoj řeči, patlavost (dyslalie) nebo narušená paměťová funkce. Dozvíte se také, jaké jsou možné příčiny této poruchy a jak správně postupovat při její nápravě.

Vývojová dysfázie
Autorský tým
PROP
Pojem vývojová dysfázie se používá pro typ narušeného vývoje řeči, který není projevem jiné diagnózy, jako je například porucha autistického spektra, porucha intelektu apod. Projevuje se u dětí, u kterých probíhá vývoj řeči (mluvené, znakové) nerovnoměrně vzhledem k chronologickému věku a úrovni intelektu. Často bývá označována jako porucha komunikace ovlivňující schopnost dítěte porozumět ostatním a umění používat jazyk. Obvykle se projevuje obtížemi se zmíněným porozuměním, tvorbou řeči nebo sociální interakcí. Tato porucha se objevuje již v raném dětství a může mít značný vliv na vzdělávací, sociální a emocionální vývoj dítěte.

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Žádost o souhlas k využití asistenta pedagoga
ADHD v období dospívání (adolescence)
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán v základní škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Řízení změny
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
IVP v praxi školních a školských poradenských pracovníků (se zaměřením pro podporu žáků s mentálním postižením)
Zákonný zástupce
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu

Poradna

Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí