Mindfulness v prostředí školy

Vydáno: 7 minut čtení

Pojem wellbeing je ve školním prostředí skloňován stále častěji a není divu – národní i mezinárodní výzkumy ukazují, že úroveň wellbeingu ovlivňuje mimo jiné produktivitu a schopnost učit se. Světová zdravotnická organizace (WHO) ho popisuje jako „stav pohody, ve kterém jedinec realizuje své vlastní schopnosti, dokáže se vyrovnat s běžnými životními stresy, dokáže produktivně pracovat a je schopen přispívat své komunitě“. A právě školní prostředí je jedním z faktorů, které ovlivňují celkovou životní spokojenost žáků.

Mindfulness v prostředí školy
Mgr.
Nela
Pliešovská
marketingová
Je nutné vzít v úvahu, že žáci na škole stráví poměrně velké množství času a jsou vystavováni nejrůznějším stresorům – emoční vypětí, náročnost učiva, tlak na výkon, porovnávání se s ostatními, strach při testech a zkoušení atd. To všechno může vést k únavě, úzkosti, napětí. Po přičtení událostí posledních dvou let je nasnadě, že podle posledních průzkumů se u žák

Související dokumenty

Pracovní situace

Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost školní družiny a školního klubu v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
2022/2023: Činnost základní umělecké školy v 1. pololetí školního roku
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Plány činnosti - červenec 2021
Plány činnosti - srpen 2021
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Plán činnosti 1. pololetí školního roku 2021/2022 na středních školách
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Neshody při žádosti o odklad povinné školní docházky
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků