Mimořádně nadané děti - výjimka ve školském systému?

Vydáno:

Vynikají hloubkou svých znalostí a schopností, jsou originální a zvídavé. Míra jejich nadání ale může být silně nevyrovnaná, mohou ho skrývat či vzdorovat autoritám. I to jsou mimořádně nadané děti (MiND). Na školách často panuje mylná představa, že si samy poradí a pomoc nepotřebují. Opak je ale pravdou. Nejen to vyplývá z kvalitativního výzkumu Pražského inovačního institutu (Pii).

 

 

 

 

Šetření se uskutečnilo v první čtvrtině letošního roku s cílem zjistit, jaká je praxe v pražských mateřských, základnícha středních školách, které se na práci s MiND zaměřují. Výzkum je součástí projektu Prague Smart Accelerator financovaného z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Celkem bylo během něj provedeno 23 rozhovorů se zástupci škol. Respondenti často dělí nadané do t

Související dokumenty

Pracovní situace

Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
MŠMT finančně podporuje učitele základních škol, kteří se věnují nadaným žákům
Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Individuální vzdělávací plán
Zařazení dítěte do přípravného stupně základní školy speciální
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přeřazení žáka do vyššího ročníku

Poradna

Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí
Individuální vzdělávací plán mimořádně nadaného žáka
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Přeřazení mimořádně nadaného žáka do vyššího ročníku bez absolvování předchozího ročníku
Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Přijímací řízení do osmiletého gymnázia u nadaného žáka
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Děti s podpůrným opatřením 3. stupně
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026