Genderové stereotypy „kluci nepláčou, zajímá je technika“ a „holčičky chtějí být kadeřnicemi“ jsou už z velké části překonané. S genderovou expertkou a lektorkou primární prevence Agátou Hrdličkovou si povídáme o tom, jaká genderová témata by se v současnosti měla objevovat ve školách a proč.
Jak ve škole uvažovat o genderových tématech
Daniela
Kramulová
publicistka ve vzdelavani
Genderová tematika v základní škole je, ať chceme, nebo nechceme. V neformálních konverzacích studujících i vyučujících, v učebnicích, v tom, jak se bavíme o vztazích, rodině… Někdo v problematice genderu vidí jen transgender nebo nebinární tematiku, ale je to velmi široká kategorie a je důležité se k ní postavit tak, abychom témata vnášeli edukativním způsobem, bez dezinformací.
Vědecké poznatky o neúčinnosti tzv. léčby homosexuality jsou ve vyspělém světě všeobecně známé. Většina české populace respektuje, že sexuální orientace není otázkou vlastního výběru, ale vrozenou daností. Ale témata genderové identity a nebinárních lidí jsou pro mnohé, včetně vyučujících, nová…