Děti, žáci a studenti se speciální vzdělávací potřebou v péči poradenských služeb

Vydáno: 8 minut čtení
V tomto období si Česká republika připomene dva roky od zavedení distančního studia na školách z důvodu nástupu pandemie nemoci covid-19, která kromě jiných oblastí velmi výrazně zasáhla také do oblasti vzdělávání.
 
Názorů na tuto problematiku je mnoho a také se různí. Souhrnná zjištění o dopadech distančního vzdělávání na základních a středních školách a o zkušenostech s touto formou výuky zpracovávají příslušné orgány, např. ČŠI.
Ředitelé škol i pedagogičtí pracovníci se snažili ze všech sil. Na druhé straně, se snahou sobě vlastní, byli žáci/studenti a jejich zákonní zástupci. Z počátku byla situace velmi neuspokojivá. Někteří žáci se nezúčastnili výuky online, další byli přetěžováni a existují i žáci, kteří dodnes řeší následky omezeného kontaktu s vrstevníky, nevhodného typu výuky, změn v rodinném prostředí apod. Vzniklá situace nejen rozevírá pomyslné vzdělanostní nůžky, ale vyžaduje po návratu do škol i zvýšenou péči pedagogů a odborníků v oboru. Věříme, že se podaří v plné míře ji zvládn

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální vzdělávací plán
Zařazení dítěte do přípravného stupně základní školy speciální
Školní psycholog na střední škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga
Kdo je výchovný poradce
Výchovný poradce a žáci s SVP
VP a speciálně pedagogické centrum
Zařazování do platových tříd - asistent pedagoga
Školní psycholog na základní škole
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Přehled situací, kdy je doporučení či součinnost školského poradenského zařízení nezbytnou podmínkou pro úkony ve vzdělávání
ADHD v předškolním věku
ADHD ve školním věku
ADHD v období dospívání (adolescence)
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Individuální vzdělávací plán – vztah k různým oblastem činnosti školy
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán v základní škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole

Poradna

Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí
Děti s podpůrným opatřením 3. stupně

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)