Důležité dovednosti budoucnosti: Připravte se na svět s umělou inteligencí

Vydáno: 6 minut čtení

Svět práce se mění a spolu s ním se mění i dovednosti, které potřebujeme k tomu, abychom na změnu byli připraveni. Generativní umělá inteligence je s námi už přes rok a půl, proniká do všech oblastí a oborů a mění způsob, jakým pracujeme. Je potřeba ji vzít na vědomí, ať už v našem povolání, nebo v přípravě dětí na budoucnost. Jak se můžeme na tuto změnu připravit a využít AI ve svůj prospěch?

Důležité dovednosti budoucnosti: Připravte se na svět s umělou inteligencí
Lucie
Šnajdrová
NPO 3.1 DIGI Národního pedagogického institutu ČR
Návod, jak na to, představil Filip Dřímalka, autor knihy Budoucnost nepráce, na akci Digiday 20. února 2024, online vysílání, která se tentokrát věnovala praktickému používání AI. Digiday organizoval Gug.cz spolu s Národním pedagogickým institutem ČR (NPI ČR).

Související dokumenty

Pracovní situace

Kdy mohu ve škole používat ChatGPT?
Autorská díla a multimodální AI - střípky ze světa postupujícího vývoje AI
Proč se tolik chytrých lidí nachytalo na BFF?
Mediální vzdělávání
Facebook je do výuky sice pohodlný nástroj, ale jeho používáním žáky v on-line prostředí pracovat nenaučíme
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Vzorová zadávací dokumentace pro tvorbu školních webových stránek
Přístupnost školního webu podle litery zákona
Zpřístupňování osobních údajů učitelů na webových stránkách školy
Na co se zaměřit při výběru školní Wi-Fi?
Defacement webových stránek
Je vaše škola v bezpečí i v kyberprostoru?
Kvalitní škola musí mít kvalitní web. Ale jak na to?
Komunikace školy s veřejností na internetu a uživatelské testování www stránek
Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Výběr informační technologie
Kdo je ICT správce
Evidence softwaru
Údržba a plánování
Volba operačního systému

Poradna

Pomůcky
Vyživovací povinnost
Kvalifikace
Dvě různé písemné maturitní zkoušky v jedné místnosti
Absolutorium
Pedagogický dohled na akcích mimo školu
Uznání částečného dosaženého vzdělání
Vedení souvislé praxe na střední průmyslové škole
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Nárok školy na podpůrná opatření při vyšším počtu žáků, kteří na ně mají nárok
Platnost zkoušky
Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů SŠ
Stanovení počtu skupin na odborném výcviku za účelem určení počtu zástupců ředitelů/VUOV