Obecně z praxe platí, že spisová služba v organizaci je nejlépe vykonávána nejen na základě platných právních předpisů, ale také tak, aby byla zajištěna kontinuita řady činností, do jisté míry i bez ohledu na to, kdo je přítomen příjmu dokumentů, jejich evidenci, oběhu, vyřizování a hlavně jejich uložení.
Archivace maturitních protokolů
Mgr.
Jan
Schwaller
Archiv hl. města Prahy
Doslova prubířským kamenem správy dokumentů v organizaci školského typu jsou dokumenty, které mají dlouhou ukládací dobu, protože jejich existence je nutná z důvodu dalších, navazujících agend, respektive životních situací potenciálních žadatelů.
Jedná se hlavně o dokumenty, které vznikají v souvislosti s maturitní zkouškou. Tyto obecně řeší vyhláška č. 214/2015 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou. Jedná se o novelu vyhlášky č. 177/2009 Sb. v účinném znění. Konkrétní část vyhlášky, která řeší tzv. archivaci, je část sedmá – § 26a až 32. V poslední době hraje zejména v souvislosti s epidemií covidu-19 významnou roli vyhláška č. 232/2020 Sb., o přijímacím řízení, maturitní zkoušce a závěrečné zkoušce ve školním roce 2019/2020.