Pohyb a zdraví v předškolním vzdělávání v Anglii, Norsku a Rakousku

Vydáno: 7 minut čtení

Moderní společnost často čelí problémům spojeným s nedostatečným množstvím pohybu, což může vést k řadě zdravotních obtíží. Proto je důležité motivovat již děti v mateřské škole, aby se pohyb stal samozřejmou součástí jejich denního režimu. Zatímco pocit žízně či hladu si uvědomujeme velmi intenzivně, nedostatek pohybu nemusí ani děti plně vnímat. Přesto je právě pohyb neodmyslitelnou součástí správného vývoje dětí.

Pohyb a zdraví v předškolním vzdělávání v Anglii, Norsku a Rakousku
Mgr.
Iva
Kouřilová
studentka doktorského studijního programu Školní pedagogika na
K možné inspiraci pro české vzdělávání jsme zvolili porovnání péče o pohyb a zdraví v předškolním vzdělávání v Anglii, Norsku a Rakousku. Anglie byla vybrána, protože měla z historického hlediska samostatný vývoj na vlastním území (ostrově). Zároveň nebyla na rozdíl od naší země pod nadvládou jiných zemí. Norsko patří ke skandinávským zemím, které jsou obecně dávány za vzor v podpoře zdraví a zdravého životního stylu. Rakousko bylo zv

Související dokumenty

Pracovní situace

Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Některé problémy spojené s pořádáním „školky v přírodě“
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Návštěva lékaře
Odpovědnost pedagogů MŠ podle aktuální právní úpravy
Zkušební pobyt dítěte při přijetí do mateřské školy
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Práva a povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance; přestupky na úseku zdravotnictví
Školní řád MŠ - směrnice a komentář
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Mimoškolní akce školy – režim dne a harmonogram
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Dopady povinného předškolního vzdělávání
Osvědčení zdravotníka zotavovací akce a školy v přírodě
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Jak má ředitel školy postupovat, pokud je u zaměstnance/žáka školy potvrzena nákaza virem Covid 19?
Covid-19 jako nemoc z povolání
Může ředitel nařídit učitelům, aby se nechali očkovat proti covid-19?

Poradna

Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Míra vzdělávací povinnosti
Zdravotní průkaz
Lesní školka