MABEL - Vícejazyčná testová baterie pro diagnostiku předpokladů rozvoje gramotnosti a gramotnostních dovedností

Multilanguage Assessment Battery of Early Literacy (MABEL) je vícejazyčný soubor diagnostických testů a normativních údajů určený pro diagnostiku předpokladů rozvoje raných gramotnostních dovedností a dovedností souvisejících s rozvojem čtení a psaní.
Je vhodná pro užití při diagnostické a poradenské práci s monolingvními a bilingvními dětmi
i s dětmi, které si osvojují gramotnost v jiném než ve svém mateřském jazyce.

 

 

 

 

MABEL byla vytvořena v návaznosti na výsledky kros-lingvistického výzkumu vývoje počáteční gramotnosti (www.eldel.eu) realizovaného v pěti evropských zemích, resp. evropských jazycích (Caravolas et al 2012, 2013 a 2019). V rámci uvedeného výzkumného projektu vznikl unikátní soubor testových nástrojů, které byly v letech 2018–2019 připraveny pro užití v odborné pedagogickopsychologické praxi v celkem čtyřech jazykových mutacích (angličtině, češtině, š

Související dokumenty

Pracovní situace

Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (2. část)
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Nastavení strategie výuky na dálku
Náplň práce školního psychologa
Náplň práce školního speciálního pedagoga
Bezplatné poskytování učebnic
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon