Je to pár let, co jsem se zúčastnila diskusního fóra Kulatý stůl na téma vztahů zřizovatelů a ředitelů. Průběh diskuse mne poněkud zklamal - na obou stranách byli lidé s moderním, otevřeným myšlením, chtěli pro své školy to nejlepší, ale stýskali si, že nemají odpovídající protějšek ve zřizovateli nebo naopak řediteli. Bohužel byli každý z jiné školy, z jiného města, a tak chyběl konfrontační prvek, kdy by konkrétní zřizovatel se svým ředitelem projevili snahu přijít na to, proč si nerozumějí.
Zřizovatel v kůži ředitele
PaedDr.
Růžena
Preissová,
generální ředitelka Gymnázia Evolution
Jako učitelka s dlouholetou praxí a přesnou vizí, jakou školu bych chtěla mít, jsem se stala v roce 1992 spoluzřizovatelkou šestiletého a čtyřletého gymnázia. Později, po vyhraném výběrovém řízení Prahy 2, jsme přidali i osmileté. Mým pracovním partnerem byl od počátků absolvent z PedF UK, můj student z fakulty, takže jsme oba měli jasnou představu, jak by měla naše budoucí spolupráce vypadat a jaká bude naše škola, stejně jako jasnou představu, kdo ten druhý je.
Kdo lépe přenese učitelům vlastní myšlenky, zvláště když se škola rozbíhá, než ten, kdo je jejich autorem? Proto nás ani nenapadlo, že bychom ře