Snižování nerovností a podpora žáků se sociálním znevýhodněním patří mezi zásadní úkoly našeho vzdělávacího systému. Na jaké žáky by ale měla být podpora v této oblasti zaměřena? S odpovědí na tuto otázku přichází metodika, která vznikla v projektu Národního pedagogického institutu ČR a je určená k identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním v mateřských, základních a středních školách. Výsledky identifikace podle této metodiky by měly být do budoucna základem podpory škol vzdělávajících děti a žáky se sociálním znevýhodněním; od září 2025 budou výsledky identifikace také součástí pravidelného výkaznictví pro MŠMT.
Nový způsob identifikace a vykazování žáků se sociálním znevýhodněním
Doc. PhDr.
Zbyněk
Němec
projekt Podpora rovných příležitostí, Národní pedagogický institut ČR
Mgr.
Zdeněk
Svoboda
PhD.
projekt Podpora rovných příležitostí, Národní pedagogický institut ČR
Mgr.
Tomáš
Machlík
Ph.D.
projekt Podpora rovných příležitostí, Národní pedagogický institut ČR