Nadační fond školy - k čemu, proč a jak

Vydáno: 7 minut čtení

Zkušenost s vlastními dětmi a současná učitelská praxe na základní škole mě vedou k tvrzení, že prvostupňové dítě může mít v třídním kolektivu dobré postavení bez ohledu na ekonomické poměry, ze kterých pochází, a na úroveň vzdělání svých rodičů. Mladší děti se obvykle kamarádí se spolužákem, který je jim příjemný, je zábavný, nekonfliktní nebo v něčem přínosném vyniká, ať už je to sport, hudba, nebo cokoli jiného. Míru oblíbenosti v třídním kolektivu nijak zásadně neovlivňují jeho školní výsledky ani úroveň materiálního zázemí.

Nadační fond školy – k čemu, proč a jak
Mgr.
Petra
Hnyková
členka správní rady Nadačního fondu ZŠ Solidarita, rodič žáka ZŠ Solidarita
Starší žáci oproti prvostupňovým dětem vnímají své spolužáky již v širších souvislostech, uvědomují si jejich rodinné poměry, vzájemné rozdílnosti a mají tendenci dělit se do skupin podle oblíbené hudby, způsobu oblékání, pohledu na život nebo podle svých zájmů. Nicméně oblíbenost (či neoblíbenost) jednotlivce