Mám výhodu, že znám všechny děti a rodiče osobně

Vydáno: 8 minut čtení

Jak to chodí v mateřské škole, která upustila od přemíry memorování písniček a básniček? Proč se raději zaměřují na silné stránky dětí? A jak jim certifikace Rodiče vítáni pomáhá s plánováním rozvoje osobností dětí ve spolupráci právě s rodinou? Nejen o tom jsme si povídali s Otakarem Kolářem, ředitelem Mateřské školy Synkova 24 v Brně. „Z naší zkušenosti vidíme, že funkční komunikace a spolupráce s rodiči je opravdovým základem kvalitní výchovně vzdělávací práce s dětmi. Dosáhli jsme bodu, kdy vnímáme rodiče jako partnery, a proto se s nimi snažíme od začátku budovat atmosféru důvěry a oboustranného respektu.“

Mám výhodu, že znám všechny děti a rodiče osobně
Mgr.
Michaela
Váchová
Spolupracovnice Řízení školy
Mohl byste čtenářům na začátku vaši školu představit?
Jsme Mateřská škola Synkova a sídlíme v Brně, v letošním školním roce slavíme 40 let od založení. Zajímavostí je, že jsme byli první školka, která vznikla v nově budovaném sídlišti v Brně-Líšni. Silnou stránkou školy je její zaměření na environmentální vzdělávání

Související dokumenty

Pracovní situace

Komunikační strategie školy - šablony
Informování zákonného zástupce o povinnosti předškolního vzdělávání dítěte a možných způsobech jejího plnění
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Odvolací řízení, přezkumné řízení, správní žaloba při nesouladu rodičů ohledně vzdělávání dítěte
Vztah rodičů a školy pohledem práva
Spolupráce rodiny a školy
Zákonný zástupce
Neshody při žádosti o odklad povinné školní docházky
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Neshoda rodičů a přijímání ke vzdělávání
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Manuál krizové komunikace
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Volba ZŠ a postup v případě neshody rodičů
ČSSZ: Informace pro rodiče a školská (obdobná) zařízení

Poradna

Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Poskytnutí informací třetí osobě
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Podání léku dítěti s epilepsií
Akce v mateřské škole přes noc
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Míra vzdělávací povinnosti